اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مراوه‎تپه خبر داد

استعدادیابی 5600 هکتار از اراضی مراوه‎تپه برای کشت پسته وحشی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مراوه‎تپه گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان، استعدادیابی 5 هزار و 600 هکتار از اراضی مراوه‎تپه برای کشت پسته وحشی قازان‎قایه بوده است.

استعدادیابی 5600 هکتار از اراضی مراوه‎تپه برای کشت پسته وحشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اصغر کرمانی در جمع مدیران کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان، استعدادیابی 5 هزار و 600 هکتار از اراضی مراوه‎تپه برای کشت پسته وحشی قازان‎قایه بوده است، اظهار داشت: طرح زراعت چوبداری نیز در مساحت 5 هزار و 400 هکتار توسط منابع طبیعی استعدادیابی شده که به صورت فعال با دهیاران و شوراها پیگیری می‎شود.

وی تعداد طرح‎های ارائه شده به بانک کشاورزی را 298 فقره عنوان و تصریح کرد: این تعداد طرح با اعتبار 4.8 میلیارد تومان به بانک ارسال شده که 106 پرونده اعاده و 192 طرح با اعتبار 4 میلیارد تومان انجام شده است.

فرماندار شهرستان مراوه‎تپه از تکمیل تعداد 163 طرح با اعتباری بالغ بر 3.3 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و بیان داشت: تاکنون 32 طرح مصوب با اعتباری بالغ بر 630 میلیون تومان وجود دارد و 12 طرح با اعتبار 249 میلیون تومان عقد قرارداد شده است.

کرمانی از روند کند کارشناسی پرونده‎های توسعه بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود تا کارشناسان این حوزه حداقل چهار روز از وقت خود را برای تسریع پرونده‎ها در شهرستان مراوه‎تپه اختصاص دهند.

وی از وجود یک‎هزار و 200 عضو در شرکت تعاونی شهرستان مراوه‎تپه خبر داد و گفت: این تعداد اعضا می‎توانند مشکل اشتغال را حل کنند.

کرمانی با بیان اینکه شهرستان مراوه‎تپه ظرفیت خوبی برای پرورش گیاهان دارویی دارد متذکر شد: لازم است تا مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در خصوص تنوع گیاهان دارویی در این شهرستان مطالعاتی انجام دهد تا نسبت به توسعه گیاهان خودروی وحشی اقدام شود.

فرماندار مراوه‎تپه با تاکید بر اینکه محدودیت منابع آب در این شهرستان وجود دارد خاطر نشان کرد: متاسفانه اختصاص آب در مراوه‎تپه بسیار پایین است که باید به این مهم توجه شود.

کرمانی از ثبت‌نام 633 نفر در سامانه رصد خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 400 نفر راستی‎آزمایی شدند که شش تعاونی کشاورزی مهر یک، هفت و 16 ثبت و در حال ثبت شدن است و موضوع فعالیت این تعاونی‎ها نیز تعیین شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول