اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر نیرو صورت گرفت

بهره‌برداری از پست برق 232 کیلو ولت "‌پاژ"

خبرگزاری فارس: پست برق 232 کیلو ولت "‌پاژ" امروز با حضور معاون وزیر نیرو در مشهد به بهره‎برداری رسید.

بهره‌برداری از پست برق 232 کیلو ولت "‌پاژ"

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پست برق 132 کیلو ولت ‌پاژ و خطوط 132 کیلوولت ارتباط برای تغذیه این پست به همراه دو پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی ظهر امروز با حضور محمد بهزاد، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو به بهره‎برداری رسید.

مجید سعادتمند، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏‌ای استان خراسان در مراسم بهره‎برداری از این پروژه‎ها در ارتباط  با وضعیت توزیع و تولید انرژی در خراسان اظهار کرد: شرکت برق منطقه‎ای خراسان دارای 2 میلیون و 700 هزار مشترک است و ظرفیت نیروگاهی این منطقه 5 هزار و 100 مگاوات در ساعت است که در پیک بار دارای مصرف 3 هزار و 77 مگاوات هستیم و تلفات توزیع نیرو در این منطقه 1.98 مگاوات در سال 90 بوده است.

وی افزود: در سال جاری در پیک بار هزار و 100 مگاوات تبادل انرژی با شبکه سراسری برق کشور داشته‎ایم و قدرت کل نیروگاه‎های ما 4 هزار و 855 مگاوات است که پیش‌بینی رشد 3 هزار و 200 مگاوات برق تا سال آینده را داریم.

سعادتمند با بیان اینکه تا سال آینده میزان بار ما 1400 مگاوات رشد خواهد کرد، تصریح کرد: با این حساب تراز بار ما منفی خواهد شد و 400 مگاوات کمبود خواهیم داشت که امیدواریم با راه‎اندازی نیروگاه‎های قائن و شیروان این تراز مثبت شود.

وی افزود: از 55 پروژه برقی که در حال انجام است، 13 پروژه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‎ای خراسان با اشاره به پیش‌بینی حضور 40 میلیون زائر به صورت سالانه در سال 1400 و رشد ساخت و ساز در مشهد تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای رشد جمعیت و گسترش شهر مشکلی از بابت تولید انرژی نخواهیم داشت اما شبکه انتقال و توزیع ما در بخش‎هایی دچار فرسودگی است که بر اساس طرح جامع توزیع برق در مشهد باید بازسازی و نوسازی شود.

دو پروژه نیروگاه خورشیدی الهیه و نصب مولد خورشیدی خانگی بر پشت بام منازل با قدرت 400 وات، امروز توسط معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو به بهره‎برداری رسید.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول