اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان فارس:

هیچ‌گونه تحریمی در پست وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان فارس گفت: در پست هیچ‌گونه تحریمی لحاظ نمی‌شود و ما با تمام کشورهای جهان ارتباط داریم.

هیچ‌گونه تحریمی در پست وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا نجاری پیش از ظهر امروز در آستانه روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام اتحادیه جهانی پست در این بخش هیچ تحریمی وجود ندارد و ما با تمام کشورهای جهان از نظر ورود و صدور مرسوله‌های پستی در ارتباط هستیم.

مدیرکل پست فارس با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 85 دفتر پستی و پیشخوان ارائه خدمات دولت در این استان گفت: بیشترین نقطه تماس در کشور، در استان فارس وجود دارد و از یک‌هزار و 85 دفتر پستی و پیشخوان ارائه خدمات دولت، 540 دفتر در نقاط روستایی مستقر است.

وی با اشاره به افزایش خدمات پستی به مردم گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری 31 میلیون و 500 هزار مرسوله پستی از استان ارسال و 32 میلیون و 600 هزار مرسوله وارد فارس شده است.

به گفته نجاری، در بخش ارسال مرسوله در شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 25 درصد و در بخش ترافیک وارده با افزایش 20 درصدی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: افزایش خدمات پستی به مردم، کاهش سفرهای درون شهری، ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد.

مدیرکل پست استان فارس همچنین افزود: در شش ماه ابتدای امسال ترافیک امانات پست استان فارس 27 هزار بسته بوده که از این تعداد 4 هزار بسته خارجی است.

وی در ادامه از راه‌اندازی سرویس پست ویژه در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سرویس پست ویژه، بسته‌های پستی در کمتر از 24 ساعت به مقصد می‌رسد.

نجاری با بیان اینکه سرعت پست ویژه از پست پیشتاز بیشتر است، گفت: تعرفه پست ویژه در نزدیک‌ترین نقطه 2 هزار و 500 تومان و در دورترین نقطه 9 هزار تومان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به دستور استاندار فارس در اواخر سال گذشته مبنی بر اینکه پست باید درگاه ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی قرار گیرد، تصریح کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری موفق شدیم زمینه ارائه 600 خدمات دستگاه‌های استان را در دفاتر پیشخوان فراهم کنیم.

وی افزود: مردم تنها از 164 خدمت ارائه شده استفاده می‌کنند و عدم اطلاع‌رسانی دقیق باعث شده است تا عموم مردم از سایر خدمات ارائه شده بهره نبرند.

نجاری تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری، مردم یک‌ میلیون و 496 خدمت از 164 خدمت ارائه شده دستگاه‌های مختلف اجرایی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اعلام سازمان ترافیک شیراز مبنی بر اینکه هر خدمت پستی 4 هزار و 500 تومان صرفه‌جویی به همراه دارد، اضافه کرد: با این رقم پست استان فارس موفق شده 6 میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های ملی داشته باشد.

مدیرکل پست استان فارس در ادامه از توسعه دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد 100 دفتر جدید در دستور کار قرار دارد که در سه ماه آینده این مهم محقق می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ارائه خدمات به نقاط روستایی خاطرنشان کرد: به زودی طرح جدیدی با عنوان وب‌آگهی در نقاط روستایی استان فارس راه‌اندازی می‌شود که طی آن جوامع روستایی می‌توانند نسبت به تهیه لوازم مورد نیاز خود یا فروش و معرفی محصولات خود از طریق اینترنت و دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

نجاری ادامه داد: دوره‌های آموزشی لازم برای کارگزاران پست در نقاط روستایی دوم آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود و از 15 آبان‌ماه نیز این خدمات قابل ارائه است.

وی در ادامه از چاپ تمبر تمام شهدای استان فارس خبر داد و افزود: امسال برای 14 هزار و 600 شهید سرافراز استان پنج برگ تمبر اختصاصی چاپ شده است، این تمبرها به موزه شهدا، موزه دفاع مقدس، بنیاد شهید و خانواده‌های معظم شهدا و ... اهداء می‌شود.

مدیرکل پست استان فارس اضافه کرد: در هفته پست سال جاری همچنین دفتر پستی 714 میدان قائم شیراز با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بهره‌برداری از ساختمان پست شهرستان پاسارگاد با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 500 هزار ریال، عملیات اجرایی تخریب و بازسازی ساختمان پست آباده و سپیدان را از جمله پروژه‌های در دست اجرا اعلام کرد.

نجاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تحقق طرح تجمیع قبوض تاکنون تصریح کرد: اگر چه پست متولی طرح تجمیع قبوض نیست اما تاکنون هیچ اقدام و برنامه جدی در این راستا صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: پست استان از دوره قبل، قبض تلفن ثابت را توزیع نکرده و شرکت مخابرات استان خود اقدام به این امر کرده است.

مدیرکل پست استان فارس در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد نصب اجباری صندوق‌های پستی درب منازل تصریح کرد: نصب صندوق‌های پستی منازل کاملاً اختیاری است و هیچ‌کس نمی‌تواند دیگران را مجبور به این کار کند.

وی گفت: قیمت نصب صندوق‌های پستی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود 12 هزار و 500 تومان است و مردم نباید بیشتر از این هزینه‌ای پرداخت کنند.

به گزارش فارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، دیدار با استاندار فارس، برگزاری نمایشگاه تمبر در پارک بعثت شیراز به مدت یک هفته، تجلیل از کارکنان نمونه پست، جشن بزرگ خانواده پست در شهرستان‌های مختلف استان فارس، سخنرانی در نماز جمعه، دیدارهای مردمی و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته جهانی پست در فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول