اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیرجان خبر داد

افزایش برداشت پسته سیرجان به 40 هزار تن

خبرگزاری فارس: فرماندار‌ سیرجان گفت: سال جاری برداشت پسته در شهرستان سیرجان با 15 درصد افزایش به 40 هزار تن می‌رسد.

افزایش برداشت پسته سیرجان به 40 هزار تن

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدعلی توحیدی ظهر امروز در بازدید از پایانه‌های ضبط پسته اظهار داشت: کار برداشت پسته از 60 هزار هکتار باغ مثمر از روز گذشته آغاز شده است.

وی بیان داشت: با توجه به آموزش کشاورزان پسته کار در چگونگی مراحل نگهداری درخت پسته اعم از سمپاشی‌، کوددهی‌ و آبیاری به موقع، سال جاری این محصول با تولید 40 هزار تن، افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. 

فرماندار‌ سیرجان ادامه داد: برداشت محصول به مدت یک ماه ادامه دارد و 12 هزار نفر‌روز کارگر در امر برداشت پسته مشغول هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان نیز گفت‌: با توجه و آموزش به کشاورزان پسته از کَل‌چینی پسته جلوگیری شد و به همین دلیل در سال جاری کار برداشت پسته با دو هفته تأخیر در سیرجان آغاز و طی این مدت نیز تمام‌ 220 کارگاه ضبط مکانیزه پسته برای فرآوری پسته به روش کاملا بهداشتی تجهیز شدند.

احمد مسعودی اذعان داشت: با هماهنگی کامل با دستگاه‌های ذی‌ربط از فرآوری و برداشت غیربهداشتی پسته جلوگیری می‌شود و کشاورزانی که رعایت موارد بهداشتی هنگام برداشت و فرآوری را نکنند از برداشت کار آنان جلوگیری و بر‌اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول