اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست مازندران خبر داد

انجام خدمات مربوط به پیشینه کیفری در پست مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست مازندران از انجام خدمات مربوط به پیشینه کیفری در پست مازندران خبر داد.

انجام خدمات مربوط به پیشینه کیفری در پست مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا هدایتی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پست اظهار داشت: پست استان با 972 واحد پستی در بخش‌های دولتی و خصوصی به مردم خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش نیروهای خدمات این شرکت ابراز داشت: به دلیل از دست دادن دو قرارداد کلان شرکت گاز و توزیع برق غرب مازندران در سال گذشته ترافیک برنامه‌های پست کمتر شده است.

مدیرکل پست استان مازندران با اعلام اینکه یک هزار و 842 نفر در بخش خصوصی با پست همکاری دارند، تصریح کرد: در بخش انتقال نیرو از کلان شهرها به مرکز مازندران نیز 74 نفر در این اداره جذب شدند که در این زمینه بیشترین درخواست‌ها برای انتقال نیرو از تهران به مازندران است که به دلیل محدودیت و حفظ تعادل درآمد و هزینه تاکنون 74 نفر مشغول به کار شدند.

این مسئول از راه‌اندازی شبکه بازار الکترونیک با همکاری 20 شرکت خبر داد و ادامه داد: در شش ماهه دوم سال به 50 شرکت افزایش داده می‌شود.

هدایتی با اشاره به انجام کارهای مربوط به اعلام پیشینه کیفری در پست استان گفت: در گذشته انگشت‌نگاری‌ها توسط پلیس آگاهی انجام می‌شد که با مجوز رئیس کل دادگستری استان و دادستان کلید انجام کارهای اعلام پیشینه کیفری در استان زده شد و با فناوری روز این اقدامات انجام می‌شود.

وی در توجیه اقتصادی بودن این مسئله برای مردم نیز عنوان کرد: کاهش پنج سفر درون شهری برای مردم از مزایای این طرح است.

مدیرکل پست استان مازندران با بیان اینکه این طرح در چهار شهرستان ساری، قائم‌شهر، بابل و آمل در حال اجرایی شده، خاطرنشان کرد: در دیگر شهرستان‌های مازندران به دلیل پایین بودن درخواست‌ها به صورت سابق انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌جاری سامانه همراه نامه رسان به صورت الکترونیکی فعال شده است، تصریح کرد: در این سامانه دستگاه به صورت الکترونیکی اطلاعات را به سامانه می‌دهد و مردم می‌توانند از طریق کد رهگیری نامه‌های خود را پیگیری کنند.

هدایتی با اعلام اینکه در سال گذشته 2 میلیارد تومان زیان داشته‌ایم، بیان داشت: مشتری‌مداری یکی از برنامه‌های پست استان در برخورد با مردم است.

وی در پاسخ به سئوال فارس درباره رعایت نشدن مشتری مداری در مواقع خاص اضافه کرد: قبول داریم که برای برخورد درست با مشتری باید آموزش بدهیم و دانش محوری باید سرلوحه کارهای کارکنان پست باشد و در این راستا نیز مرکز علمی و کاربردی با 170 دانشجو در مقطع کاردانی در حال تحصیل هستند.

مدیرکل پست استان از نصب یک میلیون و 323 کد پستی بر سر درب منازل خبر داد و یادآور شد: 137 هزار  و 9 صندوق تاکنون نصب شده است.

این مسئول درباره اجباری بودن نصب صندوق بر روی درب منازل، گفت: اصلاً اجبار و مقرراتی به عنوان اجبار برای نصب صندوق وجود ندارد.

هدایتی با اعلام اینکه مردم باید در برخورد با افرادی که خودشان را مامور پست اعلام و برای نصب صندوق اقدام می‌کنند، هوشیارانه برخورد کنند، گفت: دیده شد افرادی با عنوان و کارت جعلی در این بخش فعالیت داشتند که امسال سه مورد سوء استفاده گزارش شد که با پیگیری قضایی افراد شناسایی شدند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نارضایتی مردم از خدمات پست نیز ادامه داد: ممکن است خلاهای داشته باشد و حق با مردم است، اما تلاش مجموعه پست این است که مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل پست مازندران از ارائه 200 خدمات توسط پست خبر داد  و گفت: در شرایط فعلی فعالیت پست روز به روز در حال گسترش است.

این مسئول با اشاره به اینکه ترافیک وارده به پست استان در شش ماهه اول امسال نسبت به سال قبل حدود 4 میلیون کاهش یافته و به 26 میلیون مرسوله در سال در شش ماهه امسال رسید، یادآور شد: این در حالی است که در شش ماهه سال گذشته 30 میلیون ترافیک وارده داشته‌ایم.

وی یکی از شاخصه‌های توسعه را ترافیک پستی عنوان کرد و  خاطرنشان کرد: سرانه مرسوله در استان 22.8 مرسوله است و این سرانه در کشور 11 مرسوله است.

هدایتی از افزایش دفاتر خدمات ای سی تی روستایی در استان به 600 دفتر اشاره کرد و در پاسخ به سئوالی درباره افزایش قیمت خدمات پستی نیز اذعان داشت: در سرجمع 10 درصد افزایش قیمت داشتیم.

مدیرکل پست استان مازندران در پایان درباره گم شدن نامه‌ها نیز متذکر شد: ممکن است در بین 900 پرسنل نامه‌ای هم گم شود اما به دلیل حساسیت کار این مسئله تخلف محسوب می‌شود و در سال جاری کارمندی را به این دلیل اخراج کردیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول