اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شهردار شیراز:

رانندگان تاکسی و اتوبوس سفیران شهرداری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مشاور شهردار شیراز از برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز خبر داد و گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس سفیران شهرداری در شهر می‌شوند.

رانندگان تاکسی و اتوبوس سفیران شهرداری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، عزیز ظریفیان در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداری شیراز برای رانندگان اظهار داشت: اعتقادمان بر این است که رانندگان تاکسی و اتوبوس می‌توانند به عنوان مبلغ شهرداری در مورد مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی اطلاع‌رسانی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش این قشر گفت: این افراد ابتدا باید نسبت به موضوعات شهرداری توجیه شوند و پس از آموزش به عنوان مبلغان شهرداری اقدام کنند.

مشاور شهردار شیراز ادامه داد: در فاز نخست تعدادی از رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی، اسلامی و انسانی آشنا می‌شوند و بعد به عنوان سفیران افتخاری شهرداری اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز نیز در ادامه با اشاره به ارائه خدمت به شهروندان شیرازی توسط 800 دستگاه اتوبوس و 11 هزار تاکسی گفت: در زمینه انتظارات متقابلی که شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از یکدیگر دارند، از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان در حوزه‌های آموزش ایمنی، قوانین راهنمایی و رانندگی و مباحث اخلاق در حمل و نقل شهری کردیم.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه این دوره‌ها با همکاری پلیس راهور استان فارس و در حوزه رعایت قوانین و مقررات برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران و سیاست‌های این حوزه، آموزش نکات اخلاقی شامل مباحث اخلاق انسانی و اخلاق در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری را آغاز کردیم تا فضای شهر متفاوت‌تر شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: طی تحقیقاتی که از طریق توزیع فرم نظرسنجی بین تعدادی از شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری انجام دادیم، اشکالاتی در این حوزه از سوی این دو قشر جمع‌آوری شد و بر همین اساس دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز دو طرف پیش‌بینی و از اساتید بنام کشور برای ارائه مباحث استفاده شد.

فرخ‌زاده با اشاره به برگزاری این دوره‌ها برای نخستین بار در سطح کشور از استمرار برپایی این دوره‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل درون‌شهری شیراز به عنوان بهترین‌ها در سطح کشور معرفی و الگو شوند.

وی همچنین از پیش‌بینی طرحی به منظور آموزش قوانین شهری، حقوق شهروندی و اخلاق در رانندگی برای تمام متقاضیان اخذ گواهی‌نامه رانندگی خبر داد و گفت: این طرح طی دو مکاتبه با پلیس راهور استان فارس مطرح شده که البته هنوز پاسخی از سوی این مجموعه به ما داده نشده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: انتظار ما از مجموعه پلیس راهور استان فارس این است که همان‌طور که در عرصه عمومی حضور چشم‌گیری پیدا کرده‌اند، در حوزه‌های حمل و نقل و مسائل فرهنگ شهروندی نیز ورود پیدا کرده و علاوه بر وظیفه نظارتی، نقش راهبری و آموزش در خیابان‌های کلان‌شهر شیراز مانند کنترل عبور عابر پیاده و ... به شهروندان را نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این منظور بر اساس مقررات پنج درصد از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی باید صرف آموزش فرهنگی توسط پلیس شود.

فرخ‌زاده تاسیس دو پارک ترافیکی دیگر در سطح شهر شیراز را از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری این شهر ذکر کرد و اظهار داشت: تولید محتوای آموزشی در قالب لوح فشرده، مسابقات، اسباب بازی و بازی‌های شبیه‌ساز، علائم راهنمایی و رانندگی و ... جزو برنامه‌های آتی شهرداری است که در حوزه فرهنگ ترافیکی به صورت مشترک با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و سایر سازمان‌های مرتبط دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آموزش کودکان در پارک‌های ترافیک گفت: در آینده‌ای نزدیک، آموزش مسائل ترافیکی به کودکان در مدارس و محیط‌های عمومی رونق بیشتری پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: انتظار ما از شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان شیراز این است که بحث ترافیک را تنها محدود به طرح زوج و فرد و طرح محدوده ترافیک نکنند و فراتر از این طرح‌ها به موضوعات و حقوق شهروندی و شهری، مسائل زیست‌محیطی و ارتقای شاخصه‌های اجتماعی و فرهنگی حمل و نقل و ترافیک نگاه کنند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه از صدا و سیما نیز انتظار داریم به حوزه آموزه‌های رسانه‌ای در زمینه رفتارهای صحیح رانندگی در شهر بیشتر بپردازند، خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه‌های شهری و استانی می‌خواهیم کمک کنند تا شهری که برازنده ورود زائر و گردشگر به عنوان شهر یادگیرنده است را بسازیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز نیز در ادامه با اشاره به حساسیت مربوط به شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری، ادامه داد: این حساسیت از جنبه‌های مختلفی قابل بحث است که از آن جمله می‌توان به اظهارنظر توریست‌ها و مسافران در مورد فرهنگ جامعه و سطح تمدن و پیشرفت شهر و جامعه، پس از برخورد و خدماتی که از این قشر دریافت می‌کنند، اشاره کرد.

حسام قلعه‌دار با اشاره به وظایفی که در راستای مدیریت شهری بر عهده شهرداری است، افزود: باید صفات خوب را بر اساس روایات و احادیث، برای این قشر که وظیفه خطیری دارند و مورد اعتماد شهروندان هستند، یادآوری کنیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول