اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های فردوس خبر داد

بدهی 11 میلیون تومانی شهرداری به کتابخانه‌های فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرستان فردوس از بدهی 11میلیون تومانی شهرداری فردوس به کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

بدهی 11 میلیون تومانی شهرداری به کتابخانه‌های فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ملیحه اسدی چهارشنبه ‌شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس اظهار کرد: گلایه‌ای از شهرداری نداریم چراکه تاکنون تعامل مطلوب و مناسبی بین شهرداری و امور کتابخانه‌های شهرستان وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری در اجرای پروژه‌ بهسازی کتابخانه عمومی قائم (عج) بسیار موثر است، گفت: سهم نیم درصد شهرداری نسبت به امور کتابخانه‌ها در سال جاری مبلغ 11 میلیون تومان برآورد شده که تاکنون تنها یک ‌میلیون تومان آن پرداخت شده است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس برگزاری مراسم هفته کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی، سخنرانی در تریبون نماز جمعه و شفاف‌سازی در ارتباط با وضعیت کتابخانه عمومی فردوس، برگزاری ایستگاه اهدای کتاب و تجلیل از کتابخوانان برتر شهرستان را از جمله برنامه‌های پیشنهادی در طول هفته کتاب عنوان کرد.

اسدی افزود: شهرداری در سال گذشته مبلغ 4 میلیون تومان از سهم نیم درصد خود را به امور کتابخانه‌های شهرستان پرداخت کرد و در سال جاری نیز برای بهبود وضعیت کتابخانه و احداث سرویس‌های بهداشتی به کمک شهرداری نیاز داریم.

*برای رسیدن به فضای مطلوب مطالعه به تصمیمی انقلابی نیاز است

فرماندار شهرستان فردوس که قبل از حضور در جلسه انجمن کتابخانه‌ها از کتابخانه‌ عمومی قائم (عج) این شهرستان بازدید کرده بود، گفت: برای رسیدن به فضای مطلوب مطالعه به تصمیمی انقلابی نیاز است.

محمدرضا رجبی‌مقدم وضعیت کتابخانه عمومی فردوس را نامناسب دانست و افزود: این کتابخانه در شأن و درخور مردم فرهنگ‌دوست شهرستان فردوس نیست و باید بهسازی و نوسازی شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر اقشار کم‌درآمد در محیط‌های کوچک و بدون امکانات زندگی می‌کنند، تصریح کرد: کتابخانه باید در مرکز شهرستان واقع شود تا همه اقشار جامعه امکان دسترسی به فضای مطالعاتی را داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول