اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

خرید هشت دستگاه آیلس برای فرودگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: هشت دستگاه آیلس برای نصب در فرودگاه‌های کشور از یکی از کشورهای اروپایی خریداری شده که با حل مشکل ترخیص آنها به زودی در فرودگاه‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

خرید هشت دستگاه آیلس برای فرودگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در جلسه بررسی مصوبات شورای مسکن و حمل و نقل استان اردبیل اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه‌ها تأمین و حتی به حساب شرکت‌ها پرداخت شده است که امیدواریم ظرف ماه‌های آینده با حل مشکلات به وجود آمده در ترخیص این دستگاه‌ها یکی از این دستگاه‌ها نیز در فرودگاه اردبیل نصب و راه‌اندازی شود.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار مورد نیاز احداث ترمینال حجاج فرودگاه اردبیل خبر داد و تصریح کرد: قرار است نیمی از اعتبار این پروژه استانی و نیمی نیز از طریق وزارت تأمین شود که ما قرار است از 14 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه هفت میلیارد تومان را تأمین کنیم که در این سفر دو میلیارد تومان به تکمیل این پروژه اختصاص می‌دهیم.

نیکزاد خاطر نشان کرد: ترمینال حج فرودگاه اردبیل در 790 متر مربع به همراه دو هزار متر مربع محوطه‌سازی احداث می‌شود که با تکمیل آن امیدواریم در سفر و اعزام حجاج مشکلات قبلی برطرف شود.

این مسئول در بررسی سایر مصوبات ضرورت تکمیل و راه‌اندازی سایت مسکن مهر نمین را یادآور شد و اضافه کرد: این پروژه که از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است تاکنون مشکل انشعاب آب، برق و گاز آن برطرف شده و ما بالغ بر پنج میلیارد تومان در سفرهای مختلف به تکمیل این مجموعه و همچنین ساخت مسجد این مجتمع اعتبار گذاشتیم.

وی همچنین اهمیت و ضرورت مقاوم‌سازی مسکن روستایی را خاطر نشان کرد و ادامه داد: بانک‌های عامل باید تا دو ماه آینده تسهیلات مورد نیاز سال‌های 89 و 90 را برای روستاییان تنها با سفته زنجیره‌ای پرداخت کنند چرا که اعتبار مورد نیاز بانک‌ها از این بابت تأمین شده است.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هیچ بانک عاملی حق ندارد بیشتر از سود پنج درصد تسهیلات مقاوم‌سازی پرداخت کند چرا که در بحث مشارکتی و همچنین عقود بانکی قرار است بانک‌های ملت، ملی، سپه، تجارت، صادرات و رفاه وضعیت معیشت و تأمین درآمد روستاییان را مد نظر قرار دهند تا در بازپرداخت مشکلی به وجود نیاید.

نیکزاد همچنین به زلزله اخیر در آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: هر واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده بود با کمترین خسارت جانی و مالی مواجه شده بود به طوریکه ما اگر امروز به این بحث توجه کنیم به یقین در آینده با کمترین مشکل و تخریب روبه‌رو می‌شویم.

وی همچنین از کمک یک میلیارد تومانی به پرداخت معوقه شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر آب و فاضلاب، برق و گاز خبر داد و گفت:‌ 500 میلیون تومان برای ساخت مساجد در مجتمع‌های مسکونی مهر در نظر گرفتیم و قرار شد شش باب مدرسه احداثی در این مجتمع‌ها نیز با تأمین قسمتی از اعتبارات از محل نوسازی مدارس و قسمتی از طرف راه و شهرسازی عملیاتی و اجرایی شود.

 

یک‌هزار و 150 مسکن روستایی در اردبیل افتتاح می‌شود

نیکزاد در ادامه سخنان خود به موضوع مسکن و تعهدات مورد تاکید اشاره کرد و اظهار داشت: استان اردبیل با داشتن یک میلیون و 220 هزار نفر جمعیت بالغ بر 285 هزار خانوار دارد به طوریکه 258 هزار واحد مسکن نیز در این استان شناسایی شده است.

وی با اعلام اینکه دولت در هفت سال گذشته در این استان 111 هزار واحد مسکن احداث کرده و یا در حال اجرا دارد، تصریح کرد: در مجموع از محل احداث مسکن مهر و بافت فرسوده و همچنین مسکن روستایی 10 هزار واحد تا 15 روز آینده در اردبیل احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه یک‌هزار و 150 واحد مسکن روستایی نیز در این استان در حال احداث است، خاطر نشان کرد: در استان اردبیل هفت هزار واحد مسکن از ابتدای دولت خدمتگزار افتتاح شده، 10 هزار واحد تا 15 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی پروژه‌های مسکن مهر و روستایی تا مرداد سال آینده افتتاح می‌شود.

نیکزاد همچنین از پرداخت 25 میلیون تومان تسهیلات به دارندگان واحدهای مسکونی صنعتی خبر داد و اضافه کرد: هر متقاضی که برای تکمیل پروژه مسکن صنعتی مراجعه کند، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول