اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

جزئیات مصدومان مانور طرح اضطراری هواپیما در فرودگاه مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس جزئیات مصدومان مانور طرح کامل اضطراری هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را تشریح کرد.

جزئیات مصدومان مانور طرح اضطراری هواپیما در فرودگاه مشهد

رضا وفایی نژاد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در مشهد، با اشاره به طرح مانور اضطراری هواپیما که امروز در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس اجرا شد، اظهارکرد: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که از قبل اعلام شده بود در اثر این سانحه هوایی، مقرر شد آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از تماس مرکز فرماندهی مانور با اورژانس به محل اعزام شوند.

وی افزود: در این مانور مصدومان فرضی همانند سایر سوانح به چهار وضعیت سفید، سبز، زرد و قرمز تقسیم شدند که بر این اساس مصدومان قرمز در اولویت بوده و سپس زرد و سبز در اولویت قرار گرفتند. در همین راستا پس از سانحه معلوم شد که 24 مصدوم فرضی در حالت زرد، 10 مصدوم قرمز و 16 مصدوم سبز داشتیم و مابقی نیز از وضعیت سفید برخوردار بودند.

*حال عمومی مصدوم مانور طرح اضطراری هواپیما خوب است

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به مصدومیت یک نفر در این مانور گفت: در این مانور یک نفر به دلیل شوک و استرس وارد شده به وی، دچار تشنج کامل شد که بلافاصله توسط خودرو آمبولانس در محل مانور به بیمارستان اعزام شد.

وفایی نژاد تصریح کرد: در بیمارستان نیز اقدامات اولیه بلافاصله انجام شده و پس از انجام ویزیت تخصصی و درمان سرپایی وی ظهر امروز از بیمارستان مرخص شده است.

وی یادآور شد: دو نفر دیگر هم که بسیاری از افراد در مانور تصور می کردند آن ها مصدوم شدند پس از انتقال به بیمارستان مشخص شده که نقش بازی کردند و مصدوم فرضی بودند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول