اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی صورت گرفت

پوشش 87 مدرسه در طرح حجاب ریحانة النبی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی از پوشش 87 مدرسه در طرح حجاب این مرکز از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

پوشش 87 مدرسه در طرح حجاب ریحانة النبی

حجت‌الاسلام محمد باقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح‌های مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی اظهار کرد: این مرکز در زمینه طرح حجاب در سطح مدارس و طرح خوش‌حجابی در شهرها فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه 87 مدرسه در سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید زیر پوشش طرح حجاب ریحانة النبی قرار می‌گیرند گفت: به دلیل نبود همکاری و کمبود بودجه تعداد مدارسی که امسال زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی خاطر نشان کرد: طرح حجاب ریحانة النبی در مدارس هفت شهر کاشان، اصفهان، ساری، تهران، مشهد و ارومیه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با حضور مربی در پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان اجرا می‌شود و این مربیان در محیطی دوستانه به طرح مباحثی در زمینه چرایی حجاب می‌پردازند.

باقی عنوان داشت: استقبال فراوانی از طرح‌های مرکز تحقیقات و حجاب ریحانة النبی صورت گرفته ولی به دلیل برخی عدم همکاری‌ها نمی‌توانیم پاسخگوی درخواست‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه طرح خوش‌حجابی برای رده سنی 7 تا 14 سال اجرا می‌شود گفت: افرادی برای اجرای این طرح انتخاب شده و در زمینه تثبیت حجاب فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی یادآور شد: طرح خوش‌حجابی در شهرهای مشهد، کاشان، ارومیه، ساری و قم اجرا می‌شود و بر اساس این طرح پس از شناسایی افراد خوش‌حجاب به آنها کارت داده می‌شود و سپس افراد خوش‌حجاب با ارائه کارت خود، هدیه دریافت می‌کنند.

وی ارسال پیامک در مناسبت‌های مختلف، برگزاری دوره آموزشی و اردو را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای افراد خوش‌حجاب ذکر کرد.

باقی عنوان داشت: این افراد پس از 14 سالگی وارد طرح نسیم عفاف می‌شوند و آموزش‌های تخصصی‌تر را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 تا 3 هزار نفر در ارومیه، 500 نفر در مشهد و 300 نفر در قم زیرپوشش طرح خوش‌حجابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول