اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجن:

عفاف و حجاب تضمین‌کننده سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجن رعایت عفاف و حجاب را تضمین‌کننده سلامت جامعه دانست.

عفاف و حجاب تضمین‌کننده سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان پیش از ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان دختر مدارس صدرای این شهرستان، اظهار داشت: راز عاقبت به خیری در دنیا و آخرت در تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی و... پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه(س) در زمان جاهلیت، گفت: لازم است تا زنان و دختران امروزی نسبت به ادامه دادن راه و سیره عملی آن بانوی بزرگوار بیش از پیش کوشا باشند.

حسین‌نژادیان مهم‌ترین مأموریت زنان و به ویژه دختران عصر حاضر را حفظ حجاب و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه برشمرد و گفت: امروز باید مزایای استفاده از حجاب و عفاف در بین جوانان و به ویژه دختران تبیین و شفاف سازی شود.

امام جمعه بروجن در ادامه با اشاره به جایگاه خانواده به عنوان پایه نخست تربیت فرزندان، تصریح کرد: خانواده باید با شناسایی خلاء‌های روانی فرزندان و فراهم کردن شرایط اجتماعی ایده‌آل اقدام به تربیت فرزندان اجتماع محور کنند.

وی همچنین با بیان اینکه زنان در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، یادآور شد: جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در اسلام بسیار بالا بوده و باید این شخصیت برجسته تاریخ اسلام به‌عنوان الگوی اجتماعی برای دختران جامعه امروز قرار بگیرد.

حسین‌نژادیان رعایت عفاف و حجاب را تضمین‌کننده سلامت جامعه دانست و افزود: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌‌شود و همه باید توان خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی از اهمیت، نقش و جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است، گفت: دشمن با استفاده از روش‎های فکری و تبلیغی جامعه به ویژه زنان و جوانان را هدف گرفته داده که جوانان باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول