اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح کرد

تدوین 29 برنامه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در قم

خبرگزاری فارس: ‌معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از تدوین 29 برنامه و طرح کاربردی با هدف ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در قم خبر داد.

تدوین 29 برنامه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به اهمیت توجه به مقوله عفاف و حجاب اظهار کرد: طبق مصوبه 589 شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئله عفاف و حجاب در دستور کار این شورا قرار گرفت و در شورای عالی انقلاب فرهنگی روش‌ها و راهبردهای گسترش عفاف و حجاب به تصویب رسیده و آئین‌نامه‌های لازم تدوین شده است.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم در زمینه عفاف و حجاب تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در قم هر چه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب توجه داشته باشیم، 29 برنامه تدوین شده است که اجرای آن بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری عفاف را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در قالب این جشنواره برگزاری نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب و توزیع اقلام حجاب در دستور کار قرار گرفته و اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول برگزاری این جشنواره هستند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی حجاب برتر در حرم مطهر حضرت معصومه و جمکران اضافه کرد: عرضه و فروش محصولات عفاف و حجاب، برپایی کرسی‌های پرسش و پاسخ، اجرای طرح نیلوفران برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس و دبیرستان‌ها و...از دیگر برنامه‌هایی است که در طرح عفاف و حجاب مورد توجه قرار گرفته است.

انصاری برگزاری طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب با محوریت حجاب برتر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این برنامه تعمیق باور حجاب و پاسخ به شبهات مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه سیار عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های تدوین شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارد.

معاون استاندار قم از برگزاری کنگره شهدای عفاف و حجاب خبر داد و گفت: در این کنگره ضمن معرفی برترین‌های حجاب، نسبت به نشر و توزیع وصیت‌نامه شهدا با موضوعات حریم عفاف و حجاب اقدام شده و اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و سپاه پاسداران در برگزاری این کنگره با ما همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هدی با همکاری بسیج از دیگر برنامه‌های تدوین شده است،‌ اضافه کرد: اجرای برنامه مناظره در زمینه حجاب با بهره‌گیری از هنر تئاتر از دیگر سرفصل‌های تدوین شده است.

انصاری کنترل و نظارت بر روند تولید لباس بانوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این طرح با استفاده از بازرسان نسبت به تولید لباس بانوان نظارت لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش عفاف و حجاب با همکاری سپاه اضافه کرد: تهیه بسته‌های فرهنگی، برگزاری همایش سراسری عفاف و حجاب و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی با همکاری خیرین از دیگر برنامه‌های تدوین شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات پیرامون مسائل عفاف و حجاب در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی ‌دنبال خواهد شد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دوره‌های آموزشی ویژه بانوان شاغل مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول