اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق دانشگاه آزاد یاسوج عنوان کرد

رتبه نخست حجاب دانشگاه آزاد یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس سابق دانشگاه آزاد یاسوج گفت: این دانشگاه در میان همه مراکز آموزش عالی استان رتبه نخست رعایت حجاب و پوشش اسلامی را از سوی دانشجویان به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست حجاب دانشگاه آزاد یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عطاء‌الله افتخاری امروز در جلسه تودیع خود به بررسی ابعاد مختلف دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا در جامعه پرداخت و اظهار کرد: در فرهنگ غرب اصلاح‌طلب را ضد انقلاب تعریف می‌کنند اما در فرهنگ ما وظیفه عمده دو گروه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در راستای اصلاح ناهنجاری‌ها بوده که یکی از اهداف اصلی جامعه متحد کردن و یکی کردن این دو گروه است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به حرکت آحاد مردم  به سمت دستورات الهی اشاره کرد و گفت: من در قبال افرادی که در مسائل دینی کوتاهی می‌کنند و آن‌ها را سبک می‌شمارند برخورد قاطعی از خود نشان می‌دادم و دفاعی از آن‌ها نمی‌کردم.

این مسئول سابق در امور دانشگاهی به فعالیت‌های انجام شده خود در طی 7 سال خدمت پرداخت و ابراز کرد: در 5 سال اخیر فعالیت‌های خود شاهد رشد چشمگیر پیشرفت این دانشگاه در تمام زمینه‌ها بودیم به نحوی که این دانشگاه رتبه اول را از لحاظ رشد و پیشرفت جمعی در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: افزایش رشد دانشگاه آزاد واحد یاسوج به معنای رتبه اول بودن این دانشگاه در سطح کشور نبوده بلکه ممکن است از نظر رتبه‌بندی دانشگاهی نسبت به سایر استان‌ها در سطح پایین‌تری قرار گیرد.

افتخاری به توجه این واحد دانشگاهی در پذیرش انتقادات و پیشنهادات دانشجویی اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های بالای فرهنگی شاهد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این مرکز بودیم که از لحاظ کمی دو برابر سایر دانشگاه‌های استان این جلسات پوشش داده شد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد یاسوج مقام معظم رهبری را یک کارشناس متخصص در مسائل فرهنگی خواند و اذعان کرد: این دانشگاه از لحاظ پوشش حجاب و رعایت شئونات اسلامی در منطقه 1 و 16 میان دانشگاه‌های آزاد کشور و در دانشگاه‌های سراسر استان اعم از دولتی و غیر دولتی رتبه اول را کسب کرده است.

وی به وضعیت دانشگاه در سال‌های اول مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد واحد یاسوج در سال 63 آغاز به کار کرد که افتخار ریاست این مرکز در سال 84 به من واگذار شد و این در حالی بود که وضعیت این مرکز آموزشی چه از لحاظ پذیرش رشته و چه از لحاظ واحدهای عمرانی بسیار ضعیف و ناتوان بود.

افتخاری افزود: در سال 84 تنها 25 رشته دانشگاهی در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مرکز وجود داشت ولی امروز با عنایت پروردگار و تلاش همه همکاران شاهد 26 رشته تحصیلی تنها در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

این مسئول دانشگاهی افزود: در زمینه انجام کارهای عمرانی و ساخت و ساز کارهای بزرگی صورت گرفته است چنان‌چه با افتتاح پردیس دانشگاهی اراضی استفاده شده از 17 هزار هکتار به 70 هزار هکتار ارتقاء پیدا کرد.

وی به تعداد دانشجویان این واحد اشاره کرد و گفت: در سال 84 تعداد دانشجویان این واحد 4 هزار و 800 نفر بود ولی طبق آخرین آمار این میزان به 10 هزار و 500 نفر دانشجو افزایش پیدا کرده است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد یاسوج از پیشرفت‌های علمی این دانشگاه طی 5 سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: ما در تعداد ارائه مقاله در منطقه رتبه سوم و از لحاظ میزان رشد در ارائه این مقالات در بین دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور رتبه اول را دارا هستیم.

افتخاری گفت: وظیفه ما فرهنگ‌سازی است اما در بعضی مواقع با به کارگیری احادیث دین در انجام وظیفه خود در قبال فریضه دینی نهی از منکر شمشیرها را از غلاف بیرون آورده تا دین خود را نسبت به اسلام و فرامین دینی ادا کرده باشیم.

افتخاری کرم جانی‌پور رئیس جدید این واحد را فردی اصولگرا خواند و گفت: جانی‌پور با توجه به سابقه‌ای که از ایشان سراغ دارم در پذیرش این مسئولیت نهایت تلاش خود را خواهند کرد و فردی موفق و خدمتکار خواهند بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول