اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی کودک

هجدهمین جشنواره «یک هفته با کانون» در مازندران برگزار شد

خبرگزاری فارس: به‌مناسبت روز جهانی کودک، هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

هجدهمین جشنواره «یک هفته با کانون» در مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه یک هفته با کانون که در محل کانون پرورش فکری  برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه توانمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در 23 غرفه برای شناساندن فعالیت‌های کانونی به جامعه به ویژه خانواده‌ها و مسئولان امور فرهنگی دایر می‌شود.

قاسم‌ عزیززاده‌گرجی با بیان اینکه کانون پرورش فکری مازندران در این هفته با داشتن غرفه های قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماسک‌سازی، نقاشی، حیوانات تاکسی‌درمی، کارگاه نجوم و عکاسی نجومی و سایر غرفه‌ها این هفته را برای کودکان خاطره‌انگیز می‌کند، ادامه داد: برنامه‌های متنوع جنبی دیگری در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های کانون پرورش فکری ارائه می‌شود که می‌توان کارگاه آموزشی با عنوان «چگونه پژوهش کنیم» برای اعضای پایه پنجم و ششم ابتدایی مراکز فرهنگی و هنری کانون مرکز استان برگزار می‌شود.

عزیززاده‌گرجی تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی برای بارور کردن استعدادهای کودکان و نوجوانان موثر است.

این مسئول بیان داشت: راه‌اندازی غرفه دندان‌پزشکی از دیگر فعالیت‌های این هفته است که با همکاری مرکز بهداشت استان در آن پزشک مربوط به کودکان بازدید کننده نمایشگاه را به طور رایگان ویزیت می‌کنند.

وی برنامه‌های فرهنگی یک هفته با کانون ویژه کودکان و نوجوانان استان را بر شمرد و گفت: نشست تخصصی با ناشران، نویسندگان و مولفان کتاب کودک از برنامه‌هایی است که در جشنواره یک هفته با کانون در مراکز برگزار می‌شود.

عزیززاده‌گرجی اظهار داشت: در راستای آشنایی کودکان با حیوانات و حیات وحش مازندران نیز غرفه‌ای با عنوان حیوانات تاکسی درمی با همکاری اداره کل محیط زیست استان به معرفی حیوانات جنگل‌های مازندران اختصاص یافته است و مخاطبان کانونی می‌توانند بازدید کننده این غرفه نیز باشند.

این مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی شده است روزانه حدود 400  کودک و دانش‌آموزان مدارس از این نمایشگاه بازدید کنند، افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش، بهزیستی و نیز کودکان کم توان، ناشنوا و نابینا می‌توانند بازدید کنندگان نمایشگاه دستاوردهای کانونی باشند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به روزشمار هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون اشاره کرد و یادآور شد: کودک، رسانه و خانواده، کودک، خانواده و جامعه، تربیت، کودک و بازی، حقوق کودک، کودک و ایمنی، کودک با نیاز‌های خاص، کودک و مسئولیت عناوینی هستند که برای این هفته نامگذاری شد.

به گزارش فارس، آموزش و پرورش، بهزیستی، بهداشت و محیط زیست از دستگاه‌های اجرایی هستند که با کانون پرورش فکری در برپایی نمایشگاه یک هفته با کانون همکاری کردند.                                                                   

علاقه‌مندان می‌توانند از 15 تا 21 مهر جاری همه روز صبح‌ها و عصر برای بازدید از جشنواره یک هفته با کانون با نشانی، ساری، خیابان امیر مازندرانی، خیابان رودکی (شهبند) جنب پارک سنگ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول