اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری خراسان‌رضوی:

جشنواره یک هفته با کانون از روز جهانی کودک آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: جشنواره یک هفته با کانون از روز جهانی کودک به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

جشنواره یک هفته با کانون از روز جهانی کودک آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه باباخانی ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز جهانی کودک که در مرکز اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جشنواره‌های بسیار مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان جشنواره یک هفته با کانون است که همه ساله برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال هفدهمین سال برگزاری جشنواره یک هفته با کودک است، ادامه داد: جشنواره یک هفته با کانون در زمینه ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌های کانون در سالی که گذشته است برگزار می‌شود و تمام فعالیت‌هایی که در کانون انجام گرفته است را به صورت خلاصه در یک هفته به صورت جشنواره ارائه می‌دهد.

باباخانی گفت: این جشنواره هم برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هم برای عموم مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی بیان کرد: کانون برای این جشنواره نیازی به آمادگی نداشته و تنها به ارائه فعالیت‌هایی که کانون در یک سال انجام داده از جمله ارائه کارگروه‌های نقاشی، فیلم‌سازی، انیمیشن، قصه‌گویی و داستان‌نویسی در زمینه نمایش خلاق می‌پردازد و چکیده و عصاره فعالیت‌ها را به مردم ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: از سوی معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده که مرکز کانون هر استان بسته به توانایی‌های خود کارگروهی تخصصی ارائه دهد و به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی به سبب ظرفیت خوب و بالا کارگروه نمایش خلاق واگذار شد که توانستیم با وجود تیمی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها کاری ویژه به معاونت ارائه دهیم که به صورت کتاب کار ارائه می‌شود.

باباخانی با اشاره به اینکه کارگروه نمایش خلاق از سال 89 به کانون واگذار شده است، خاطرنشان کرد: نمایش خلاق از اقدامات موثر و تاثیرگذار کانون است که می‌تواند در راستای بهبود کودکانی که دچار کم‌رویی و پیش‌فعالی هستند موثر واقع شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی تصریح کرد: برنامه‌هایی به عنوان گردهمایی و هم‌اندیشی با دستگاه‌هایی که خدماتی در رابطه با کودکان نوجوانان ارائه می‌دهند، برگزار می‌شود و از روند برنامه‌ها و رسالت ‌آنها گزارش عملکرد دریافت شده و نسبت به دستگاه‌های دیگر رتبه بندی می‌شوند و جایگاه هر یک در استان و کشور مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کانون بالغ بر 42 فعالیت صورت می‌گیرد، یادآور شد: برای آموزش فعالیت‌های قرآنی از ترکیب هنر و ادبیات استفاده می‌شود که تاثیرگذاری بهتری برای کودکان و نوجوانان داشته باشد، همچنین کلاس‌های احکام و قرآن برای نوجوانان در کانون برگزار می‌شود.

باباخانی ادامه داد: در خراسان‌رضوی 32 مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد و تعدادی واحد سیار که در مینی‌بوس‌های مجهز به تمامی امکانات کانون و اساتید مجرب به شهرستان‌های فاقد مرکز کانون رفته و به کودکان و نوجوانان این خدمات را ارائه می‌دهند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه در سال جدید 2 مرکز کانون در مشهد و یک مرکز در بجستان افتتاح کردیم، اظهار کرد: در مشهد 8 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد و به فعالیت می‌پردازند که با توجه به حجم مشهد این تعداد بسیار کم است.

وی بیان کرد: جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متناسب با پایتخت معنوی ایران نیست و تا رسیدن به جایگاه ایده‌آل، نیاز به اعتبارات عمرانی و فرهنگی بسیاری هستیم.

باباخانی عنوان کرد: خراسان‌رضوی ظرفیت خوبی دارد و در اغلب جشنواره‌های ملی جایزه‌هایی کسب کرده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه کیفیت برگزاری جشنواره یک هفته با کانون در وضعیت مطلوبی است، یادآور شد: جشنواره یک هفته با کانون در تمامی شهرستان‌ها با کیفیت خوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول