اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 مهر ماه جاری در رشت

اعضای کانون انجمن‌های صنفی مسافری کشور گرد هم می‌آیند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری نشست ویژه کانون انجمن‌های صنفی مسافری کشور در 18 مهر ماه جاری به میزبانی رشت خبر داد.

اعضای کانون انجمن‌های صنفی مسافری کشور گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری نشست ویژه کانون انجمن‌های صنفی مسافری کشور اظهار کرد: گیلان از استان‌های پیشرو در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری است.

وی جابه‌جایی سالانه بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر مسافر در گیلان را از افتخارات صنعت حمل و نقل دانست و افزود: 121 شرکت مسافری در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تاکید بر اینکه حمل و نقل به عنوان بخش یا نظام بنیادین در ساختار اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هر کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: به منظور دستیابی به نظامی قوی، مستحکم، هماهنگ و کار آمد، حمل و نقل و ارتباطات از ضرورت‌های اساسی کشور است.

وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل در زمره امور زیربنایی اقتصاد کشور قرار گرفته و نقش محوری را در توسعه پایدار کشور دارد.

علیپور با بیان اینکه 8 انجمن صنفی شرکت‌های مسافری گیلان فعال هستند، افزود: کانون انجمن‌های مسافری گیلان با اتحاد و همدلی اعضا و هیئت مدیره توانسته است گام‌های مثبتی را در توسعه پایدار صنعت حمل و نقل استان بردارد و عضویت در هیئت رئیسه و بازرسی کانون کشوری از افتخارات حمل و نقلی گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه سفری ایمن، ارزان و راحت از ویژگی‌های حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: لازمه انجام یک سفر روان و راحت، داشتن آگاهی کافی نسبت به حقوق مسافر در سفرهای بین شهری با اطلاع از شرایط و اطلاعات حمل و نقل رانندگان و مسافران است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه برای رسیدن به یک حمل و نقل مطلوب کارهای اساسی و زیرساختی انجام شده است گفت: تلاش می‌کنیم با به کار گرفتن سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های موجود در بخش حمل و نقل مسافر و ارتقای سطح خدمات‌رسانی ذائقه مردم را به طرف استفاده از حمل و نقل جاده‌ای سوق دهیم.

وی اضافه کرد: این مسئله موجب افزایش بهره‌وری و ارتقای رغبت استفاده از حمل و نقل عمومی در آحاد مردم می‌شود.

علیپور به رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقلی مسافر و اهمیت آن اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان سال 90 تمام شرکت‌های حمل و نقلی مسافر استان رتبه پنج را دریافت کردند و تا پایان امسال رتبه سوم و چهارم به شرکت‌های معتبر و حائز شرایط داده می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه بخش خصوصی و مسافری باید با جدیت وارد این طرح شود، ادامه داد: رتبه‌بندی شرکت‌ها، محیط رقابتی را برای فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

این مسئول ارتقای کیفیت و ایمنی حمل و نقل در بخش مسافری را ضروری خواند و افزود: باید شرکت‌ها و سازمان با جدیت بحث رتبه‌بندی را دنبال کنند و مردم نیز با تنوع این خدمات می‌توانند از سطوح مختلف آن به تناسب توان خود بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه بخش مسافری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این راستا ایمنی اولویت ماست و با شرکت‌هایی که اتوبوس‌های آن در حوادث دخیل باشند به شدت برخورد می‌کنیم زیرا راننده آنها باید حرفه‌ای باشد به حدی که مردم به راحتی بتوانند به آنها اعتماد کنند.

علیپور با اشاره به برگزاری نشست کانون کشوری انجمن‌های صنفی مسافر در رشت، یادآور شد: این نشست در 18 مهر جاری و به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول