اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد

تحصیل 4500 نفر در دانشگاه قرآن و حدیث

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در حال حاضر بیش از 4500 نفر در دوره‌های حضوری و مجازی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 4500 نفر در دانشگاه قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هادی حجت در مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این دانشگاه در قم برگزار شد اظهار کرد: دانشکده قرآن و حدیث تاکنون 13 سال فعالیت آموزشی داشته و امسال چهاردهمین دوره فعالیت این مرکز در قالب دانشگاه آغاز می‌شود.

وی افزود: دانشکده قرآن و حدیث در سال 78 برای نخستین بار در شهر ری آغاز به فعالیت کرد و در آن زمان تنها دارای یک رشته یعنی علوم حدیث بود.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه در طی 13 سال فعالیت این دانشکده موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است گفت: در حال حاضر رشته‌هایی چون علوم و معارف قرآن نیز در این مرکز تدریس می‌شوند.

وی ادامه داد: رشته‌های فقه، حقوق و کلام اسلامی نیز در حال حاضر در دانشگاه قرآن و حدیث وجود داشته و در این رشته‌ها نیز پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

حجت با اشاره به وجود رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع دکتری در این دانشگاه بیان داشت: دانشجویان این مقطع تحصیل خود را در گرایش اخلاق و قرآن پیگیری می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از تحصیل بیش از 4500 نفر دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: 1300 نفر از این افراد در دوره‌های حضوری و بقیه به صورت مجازی تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان و علاقه‌مندان به علوم قرآنی و حدیثی از تحصیل در دانشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: تاکنون بیش از 1100 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند که 300 نفر از آن‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده‌اند.

حجت ادامه داد: از دیگر دستاوردهای 13 سال فعالیت آموزشی دانشکده قرآن و حدیث ارائه بیش از 300 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری بوده است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی 139 واحد درسی در نظر گرفته شده ضمن اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد نیز 32 واحد را خواهند گذراند به همین دلیل دانشجویان باید تلاش کنند در ترم‌های تحصیلی در نظر گرفته شده تحصیل خود را به اتمام رسانده و شرط معدل را نیز رعایت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر استفاده دانشجویان از اوقات فراغت به منظور پیشبرد اهداف پژوهشی گفت: در این مجموعه تاکید زیادی در زمینه رعایت مقررات آموزشی وجود دارد و دانشجویان نباید بیش از سه جلسه در یک درس غیبت داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول