اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی خبر داد

آموزش حفظ قرآن در خانه همه خراسانی‌‌‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ‌همه خراسانی‌ها می‌توانند در منزل خود حافظ قرآن شوند.

آموزش حفظ قرآن در خانه همه خراسانی‌‌‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ظهر امروز در نشست خبری مشترک با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در ساختمان صدا و سیما به تشریح دوره آموزش غیر حضوری حفظ قرآن کریم از طریق رادیو پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری مسابقات از مرحله شهرستانی تا سطح بین‌المللی، تاسیس دانشگاههای علوم و قرآن با سه شعبه در استان، چاپ و نشر قرآن کریم و ایجاد مراکز قرآنی در بقاع امامزادگان از جمله فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف است.

وی اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدای تیرماه بر اساس منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم در سه رده سنی شکوفه ها 7 تا 11 سال ، نوجوانان در رده سنی 12 تا 18 سال و بزرگسالان از 19 سال به بالا آغاز شد و تاکنون 9492 نفر از استان در این طرح ثبت نام  کرده‌اند.

گنابادی نژاد گفت: از این تعداد به ترتیب 20 درصد شکوفه‌ها، 37 درصد نوجوانان و بیش از 40 درصد شرکت کنندگان بالای 19 سال هستند که 60 درصد آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد: این طرح تاکنون به صورت حضوری و در بقاع متبرکه و مساجد استان اجرایی شده و در مشهد شش پایگاه امامزاده سید محمد گنبد خشتی در خیابان طبرسی 7، مسجد امام محمد باقر(ع) در قاسم آباد، مسجد امام رضا(ع) در وکیل آباد، مسجد العلی در خیابان بهجت، مسجد فقیه سبزواری در کوی طلاب، و جامعةالحسین در مصلی کلاس های حضوری طرح حفظ برگزار می‌گردد.

وی درباره طرح تربیت حافظ در شهرستانها گفت: 28 بقعه متبرکه و 20 مسجد در سطح استان مجری برگزاری طرح تربیت حافظ هستند.

گنابادی نژاد عنوان کرد: به دلیل نبود امکانات از لحاظ مکان فیزیکی ، این طرح با همکاری صدا و سیما مرکز خراسان به صورت رادیویی پخش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نهاوندی در ادامه این نشست با بیان این که قرآن منشاء هدایتگری و نور است، افزود: خانه‌ها و خانواده‌های خراسانی و مشهدی با انوار قرآنی و هدایت‌های معنوی و خط مشی‌های قرآنی منور شوند و رسانه ملی به دلیل سرچشمه هدایتگری در موضوع افکار عمومی وارد این حیطه می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: رفتن به سمت قرآن یک نیاز به معنویت و نورانیت است که در همه انسان‌ها وجود دارد و باعث جدایی جامعه معنوی و اسلامی ازجامعه مادی می‌شود.

نهاوندی با بیان اینکه همواره قرآن و عترت در کنار هم تفسیر می‌شوند و این دو تکمیل کننده یکدیگر هستند، بیان کرد: صدا و سیما چهار موضوع تعمیق، تبیین و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، تعمیق و گسترش انس و علاقه به قرآن کریم، گسترش فرهنگ حفظ قرائت و پویایی فعالیتهای قرآنی و بستر سازی و زمینه سازی تحقق آموزه های قرآنی در سبک زندگی جامعه؛ را راهنما برای خود قرار داده است.

مدیرکل صدا و سیما درباره فعالیت مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: برنامه رادیویی« گامی به سوی نور» هر روز ساعت 10 از رادیو خراسان پخش می‌شود که در آن حافظان بین‌المللی قرآن کریم از جمله مهدی حسنی و رضا عابدین زاده جزءهای 30 و یک و دو قرآن کریم  را آموزش         می‌دهند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول