اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی چرام:

قاریان قرآن کمتر از شاعران مورد تجلیل قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات چرام گفت: تجلیل از قاریان وظیفه تمام مسئولین ادارات و نهادها است که شاهدیم قاریان قرآن کمتر از شاعران مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

قاریان قرآن کمتر از شاعران مورد تجلیل قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز جلسه ساماندهی مجمع قاریان قرآن شهرستان چرام با حضور فرماندار، امام جمعه موقت و قاریان برجسته شهرستانی در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام حسین مرادی با اشاره به فلسفه ساماندهی قاریان قرآن شهرستان چرام اظهار کرد: تکریم و تجلیل از قاریان وظیفه تمام مسئولین ادارات و نهادها است.

وی افزود: نه تنها اداره تبلیغات اسلامی بلکه همه ما باید برای این افراد ارزش قائل باشیم و  تنها برای قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید در محافل و مجالس از آنها استفاده نکنیم.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان چرام به تمثیلی در خصوص یک شاعر و یک قاری اشاره کرد و عنوان داشت: اگر شاعری در مجلسی شعری بسراید آن‌قدر مورد تشویق و ترغیب قرار می‌گیرد که این امر در خصوص یک قاری به ندرت صورت می‌گیرد در حالی که این یکی افضل است.

در ادامه حجت‌الاسلام شریف خاضع جرقه برگزاری چنین جلسه‌ای از سوی اداره تبلیغات اسلامی را بسیار میمون و مبارک خواند و با اشاره به قدمت صبغه فرهنگی و قرآنی در شهرستان چرام تصریح کرد: قاریان شهر چرام از دیرباز رقیبان سرسختی برای دیگر قاریان شهرستان‌های استان بودند.

امام جمعه موقت شهرستان چرام اضافه کرد: قاریان چرامی علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه پشتوانه‌ای از نهاد یا اداره‌ای نداشته‌اند شاهد هستیم که از قابلیت‌های بالایی برخوردارند و در مسابقات مختلف جایگاه‌های ویژه و برتری دارند.

وی تصریح کرد: اگر این قاریان مورد حمایت ادارات و نهادهای مربوطه قرار گیرند می‌توانند از نظر کیفی و کمی به درجه‌ای از شکوفایی برسند که در خور و شان آن‌هاست.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر هشت مورد مصوبه به تصویب حاضرین رسید که ساماندهی مجمع قاریان قرآنی شهرستان مهمترین مصوبه مطرح شده بین اعضا بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول