اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

سوءاستفاده از یادواره‏های شهدای تهران قابل پیگیری است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: سوءاستفاده‏ احتمالی از یادواره‏های شهدای استان تهران به لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

سوءاستفاده از یادواره‏های شهدای تهران قابل پیگیری است

مرتضی تمدن در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس را مواردی متعالی تشکیل می‏داد.

وی ادامه داد: این اهداف از جنس مقدسات زمینی و آسمانی بود و در این فضای نورانی خلق ‏شده توسط شهدا درک معرفت الهی شعله‏ور بود.

تمدن اضافه کرد: آنچه شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند صیانت از مکتب، دین، ارزش‏ها و کیان سرزمین اسلامی بود.

استاندار تهران افزود: شهدا راهی را که به دنبال آن بودند طی کردند و امروز پیام‏های انسان‏ساز آن عزیزان زنده در دل تاریخ برای ما به جا مانده است.

وی ادامه داد: امور مختلف فرهنگی، علمی و هنری در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید این فرهنگ ناب عاشورایی را بدون دستبرد ابیار و تحریف در مفاهیم از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد.

تمدن اضافه کرد: پیام شهدا از جنس معرفت الهی بود که به هیچ عنوان ارزان به دست نیامد و خون پاک و مطهر شهدای ما سرمایه گران‏بهایی است.

استاندار تهران افزود: امیدوارم بتوانیم با کمک اقدامات فرهنگی ارزشمند پیام شهدای گلگون‏کفن را به نسل امروز انقلاب ارائه دهیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر سوءاستفاده سیاسی از یادواره‏های شهدای برخی نقاط استان تهران با نزدیکی به انتخابات میان‏‏دوره‏ای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باور اینکه کسی از این محافل نورانی در راستای امور دنیوی بهره‏برداری کند، بسیار دشوار است.

تمدن تصریح کرد: سوءاستفاده از خون پاک و جایگاه رفیع شهدا برای نیل به منافع دنیوی در باور انسان نمی‏گنجد.

استاندار تهران اضافه کرد: اما اگر احتمالا کسی به این اعمال دست زد باید مطمئن باشد که این شیوه رفتاری راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: حتی اگر در کوتاه‏مدت و به ظاهر با سوءاستفاده از جایگاه شهدا موفقیتی برای این افراد حاصل شود، در باطن امر و نزد خداوند متعال قطعا این مسائل خریداری ندارد.

تمدن تصریح کرد: مصونیت هر کس در حوزه کاری‏اش تقوای او است و نباید به خود اجازه دهیم که خدای نکرده فضای مزین به شمیم عطر شهدا را بازیچه دعواهای سیاسی قرار دهیم.

استاندار تهران افزود: به طور قطع ناظر و عالم اصلی بر اعمال و کردار ما پروردگار متعال است؛ اما به هر ترتیب اگر مصادیقی از جنس سوءاستفاده از محفل شهدا دیده شود به لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول