اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار تهران:

دولت امسال یک ریال هم برای مترو پرداخت نکرده است

خبرگزاری فارس: معاون شهردار تهران گفت: از ابتدای سال جاری شهرداری تهران برای مترو، 860 میلیارد تومان هزینه کرده که تاکنون حتی یک ریال هم از طرف دولت به این امر اختصاص نیافته است.

دولت امسال یک ریال هم برای مترو پرداخت نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مناف هاشمی ظهر امروز در حاشیه هشتاد و یکمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور در جمع خبرنگاران به شرایط اقتصادی شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با وضعیتی که پیش می‌رود ممکن است هیچ یک از تبصره‌های بودجه 91 در مباحث حمل و نقل محقق نشود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: از ابتدای سال جاری شهرداری تهران برای مترو 860 میلیارد تومان هزینه کرده که تاکنون حتی یک ریال هم از طرف دولت به این امر اختصاص نیافته است.

وی از وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: اگر هم دولت بخواهد کمک کند به احتمال زیاد فقط بخش اندکی از یارانه مترو و اتوبوسرانی را محقق خواهد کرد.

رونق مشهد به برکت وجود زائرانی است که به این شهر سفر می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در ادامه به صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری با سرمایه بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار جز سه صنعت درآمدزا در دنیا است.

وی ادامه داد: با تاثیرات اقتصادی که گردشگری برای کشورهای مختلف دارند، این کشورها تلاش می‌کنند زیرساخت‌ها را به نحوی درست کنند که صنعت گردشگری‌ خود را فعال کنند.

هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر ایران در ردیف 10 کشور اول جهان در حوزه گردشگری است که می‌تواند از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره ببرد.

وی همچنین به مشهد و تعداد زائر و گردشگری که سالانه وارد این شهر می‌شوند، اشاره کرد و افزود: میلیونی بودن تعداد زائران و گردشگران مشهدی نشان می‌دهد که باید همچنان زیرساخت‌ها را برای حضور افراد آماده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری هنوز در کشور ما فرهنگ توجه به گردشگر و آماده کردن زیرساخت‌ها فراهم نشده است با این وجود شهرداران باید توجه کنند که شهر را تا پایان سال نگه دارند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول