اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

صنایع آذربایجان‌غربی با مشکلات متعددی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: صنایع آذربایجان‌غربی به دلیل مشکلاتی که در زمینه ارز وجود دارد با مشکلات متعددی مواجه هستند.

صنایع آذربایجان‌غربی با مشکلات متعددی مواجه هستند

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صنایع استان در حال حاضر مشکلاتی دارند که طی برگزاری جلساتی در این زمینه، تلاش شده تا از مشکلات موجود کاسته شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در این زمینه، تصریح کرد: با تمهیداتی که برای تأمین ارز و تأمین مواد اولیه اندیشیده شده، تا پایان سال جاری مشکلات واحدها رفع می‌شود.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه در این زمینه طی برگزاری جلساتی با مسئولان کشور تلاش شده تا از مشکلات موجود کاسته شود، اضافه کرد: طی جلسه‌ای که کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنایع و معاون، وزیر اقتصاد و مسئولان بانک‌ها داشت، تصمیم گرفته شده که بر اساس قانون بودجه، 10 درصد منابع ارزی صندوق توسعه ملی کشور به بخش صنایع به صورت ریالی پرداخت ‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیرو همین جلسه و مصوبه و هماهنگی‌هایی که با رئیس جمهور انجام گرفته است مقرر شده دو برابر این رقم یعنی 12 هزار میلیارد تومان دیگر نیز به صورت تسهیلات به بخش صنایع پرداخت شود.

وی به تأمین ارز و مواد اولیه برای صنایع اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در ارتباط با تأمین مواد اولیه و تأمین ارز برای واردات مواد اولیه مذاکراتی از سوی کمیسیون صنایع مجلس انجام شده است و مقرر شده در این زمینه نیز مشکلات صنایع هرچه سریع‌تر رفع شود.

حسینی‌صدر ادامه داد: به هر حال صنایع کشور هم‌اکنون مشکلاتی دارند اما انتظار می‌رود با تمهیداتی که برای تأمین ارز و مواد اولیه اندیشیده شده تا پایان سال مشکلی برای صنایع پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول