اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سنندج در مجلس:

دانشگاه با بخش صنعت و معدن ارتباط تنگاتنگ داشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با بخش صنعت و معدن به منظور توسعه استان تاکید کرد.

دانشگاه با بخش صنعت و معدن ارتباط تنگاتنگ داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج احسن علوی در دومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان قطب کشاورزی، دامداری، باغداری و معدن است و ارتباط دانشگاه‌ها با این بخش زمینه توسعه همه‌جانبه استان را فراهم می‌کند.

وی از عدم مشارکت بخش خصوصی در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن انتقاد کرد و گفت: لازمه رشد و توسعه استان، مشارکت همگام بخش خصوصی و بخش دولتی برای سرمایه‌گذاری مشترک و ایجاد رغبت و انگیزه در میان دانشگاهیان است.

علوی پیشنهاد ایجاد مرکز ثابت برگزاری مسابقات رباتیک آزاد در واحد دانشگاه آزاد سنندج را مطرح کرد و گفت: این کار زمینه بروز خلاقیت و تبدیل ایده به پدیده را در میان دانشجویان کردستانی بیشتر می‌کند.

وی به استعدادها و توانایی‌های دانشجویان و جوانان کردستانی اشاره کرد و گفت: وضعیت موجود دانشجویان ما مایه مباهات و سربلندی است و رسالت و وظیفه مسئولان استانی را برای فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم برای آنان بیشتر می‌کند.

ایجاد پارک علم و فناوری در کردستان تسریع شود

علوی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت و تسریع در ایجاد پارک علم و  فناوری در استان کردستان تاکید کرد و گفت: نبود پارک علم و فناوری در استان کردستان بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های جوانان استان و انگیزه کار میان آنان را از بین می‌برد.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

خوابگاه‌های دانشجویی کردستان وضعیت مطلوبی ندارد

علوی به وضعیت نابسامان خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: سرانه خوابگاه‌های دانشجویی در استان کردستان 2.5 است در حالی که در سایر استان‌ها به پنج متر مربع می‌رسد.

وی با اشاره به جمعیت 12 هزار نفری دانشجویی دانشگاه کردستان و وجود 13 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد بر ساماندهی و چاره‌جویی وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه‌های استان تاکید کرد.

علوی گفت: دانشجویان کردستانی همواره ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان داده‌اند و امیدواریم که شرایط مناسب رشد و پیشرفت آنان را بیشتر فراهم کنیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول