اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ایران در صنعت نفت دنیا حرف اول می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کشوری که 34 سال قبل در اختیار و سلطه بیگانگان بود، امروز با استقلال و خوداتکایی چنان پیشرفت کرده که حرف اول و آخر را در عرصه نفت دنیا می‌زند.

ایران در صنعت نفت دنیا حرف اول می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروز سید حسین صابری در نشست با کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که با حضور مدیرعامل این شرکت، نماینده مردم گچساران ‌و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های 60 تا 68 که در بازسازی مناطق جنگی مشغول به خدمت بودم، بعضی از جوشکاران به نکات قابل تأملی اشاره می‌کردند.

انگلیس‌ها در صنعت نفت از آموزش جوشکاری به  ایرانی‌ها نیز خودداری می‌کردند

وی افزود: جوشکاران مشغول خدمت در بازسازی مناطق جنگی یادآوری کردند که در زمان قبل از انقلاب انگلیسی‌هایی که در شرکت نفت کار می‌کردند، از آموزش جوشکاری نیز به ایرانی‌ها خودداری می‌کردند و جوشکار مورد نیاز را نیز از خارج می‌آوردند.

صابری با اشاره به توانمندی‌ و قابلیت‌های بالای متخصصان داخلی گفت: امروز در صحنه‌های مختلف شاهد هستیم که صنعتگران نفت کارهای بزرگی را انجام می‌دهند که نه تنها شبیه معجزه نیست بلکه می‌شود آن را معجزه نامید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متخصصان و صنعتگران ایرانی کارهای بزرگ و مهمی را با توکل بر خدا انجام داده‌‌اند که دنیا از انجام دادن این کارها عاجز و درمانده مانده است.

ایران امروز در صنعت نفت دنیا حرف اول می‌زند

صابری ابراز داشت: کشوری که 34 سال قبل در اختیار و سلطه بیگانگان بود، امروز با استقلال و خوداتکایی چنان پیشرفت کرده است که حرف اول و آخر را در عرصه نفت دنیا می‌زند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود هیچ‌گاه صادر‌کننده نفت خام نباشیم، تأکید کرد: باید تلاش شود تا همه مشتقات ممکن و مورد نیاز خود را در محورهای مختلف از نفت تولید کنیم.

صابری با اشاره به وضعیت کنونی پالایشگاه گچساران گفت: موضوعی به نام پالایشگاه در گذشته در گچساران مطرح بود که به دلایلی از دیدگاه بعضی افراد منتفی بود اما به اعتقاد من منتفی نبوده بلکه به تأخیر افتاده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تلاش برای تکمیل این پالایشگاه از طریق حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و کمک‌های بانکی خاطرنشان کرد: با جدیت و قدرت این موضوع را پیگیری می‌کنم و شما نیز همکاری‌های لازم را در راستای تسریع راه‌اندازی پالایشگاه گچساران در زمینه‌های مختلف داشته باشید.

مشکلات جاده‌ای شرکت نفت را پیگیری می‌کنم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و درخواست‌‌های مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در زمینه موضوع تصادفات در جاده‌های شرکتی باید بگویم این موضوع تنها مختص و گریبانگیر شرکت نفت نیست بلکه در حوزه راه نیز این مشکلات وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: من ندیدم یک پلیس یا دادگاه، راننده‌ای را که از جاده اختصاصی شرکت نفت و یا راه روستایی با سرعت غیر مجاز رانندگی کند، مورد بازخواست و اعمال قانون قرار دهد.

صابری در ادامه تأکید کرد که این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا است، عنوان داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی افزون بر 213 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

صابری تصریح کرد: اگر امروز کارکنان شرکت نفت گچساران، من را به عنوان استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان نوکر و قانون‌گذار افتخار خدمتگزاری به مردم و انقلاب را داریم همه و همه را مدیون خون مقدس شهدا هستیم.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول