اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت پایلوت

8 هزار قطعه ماهی در استخرهای کشاورزی کیار رهاسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 8 هزار قطعه ماهی به صورت پایلوت در استخرهای آب کشاورزی شهرستان کیار رهاسازی شد.

8 هزار قطعه ماهی در استخرهای کشاورزی کیار رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی صبح امروز در بازدید از سایت پرورش ماهی شهرستان کیار، اظهار داشت: این تعداد قطعه ماهی با هدف ترویج پرورش ماهی در استخرهای آب کشاورزی رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه وزن هرکدام از بچه ماهی‌ها حدود 30 گرم است، افزود: پیش‌‎بینی می‌شود تا آبان ماه سال‌جاری همزمان با پایان فصل زراعی از 8 هزار بچه ماهی رها شده حدود 5.2 تن ماهی برداشت شود.

پیرعلی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، گفت: در عصر حاضر، به دلیل محدودیت برداشت آبزیان از دریاها و اقیانوس‌ها، آبزی‌پروری در آب‌های داخلی مورد توجه ویژه اکثر کشورها قرار گرفته است.

مدیر شیلات اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت اهمیت تولید و مصرف آبزیان، افزود: ظرفیت‌های منابع آبی موجود در این استان زمینه مناسبی را برای توسعه پرورش ماهی به وجود آورده است که نشان‌دهنده استعداد استان، برای پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب‎های بخش کشاورزی برای پرورش ماهی مناسب است، گفت: نکته مهم و قابل تامل آن است که پرورش ماهی در این منابع به صورت دو منظوره بوده و هیچ گونه مصرف آبی را به همراه ندارد، اساساً پرورش ماهی، یک روش برای بهره‌وری بیشتر از منابع آب به شمار می‌رود.

پیرعلی با اشاره به مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره بخش کشاورزی، گفت: پرورش ماهی در این استخرها موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاه را به صورت محلول، از طریق آوندها به گیاه برساند که نتیجه این اقدام، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، پرورش ماهی در استخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته‌ای قابل توجه است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول