اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

14 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز تخریب می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌‌ای چهارمحال و بختیاری از تخریب 14 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز در این استان خبر داد.

14 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز تخریب می‎شود

عبدالله فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 14 مزرعه پرورش ماهی که بدون مجوز اقدام به ساخت مزرعه پرورش ماهی کرده‌اند به دلیل غیر قانونی بودن اقدامی که انجام داده‌اند مزرعه احداث شده تخریب می‎شود.

وی با اعلام هشدار به صاحبان مزارع پرورش ماهی غیرمجاز، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی مدت 10 روز آینده مزرعه‌های بدون مجوز پرورش ماهی تخریب می‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: تاکنون سه مرتبه اقدام به تخریب مزارع غیرمجاز شده که هر سری به دلایلی این برنامه عملی نشده است، برهمین اساس با اعلام هشداری که به صاحبان این مزارع داده شده است طی 10 روز آینده این 14 مزرعه پرورش غیرمجاز ماهی تخریب می‎شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: زمان تخریب این مزارع با حکم دادگاه است، برهمین اساس نیروی انتظامی نیز در محل مستقر و با افراد محلی معترض برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌های گسترده مکانیکی و سازه‌ای انجام شده در بستر و حریم رودخانه سبب برهم خوردن نظام هیدرولوژیکی و تخریب اکوسیستم رودخانه شده و در ده‌ها منطقه از رودخانه تغییر مسیر صورت گرفته است.

فاضلی تصریح کرد: افزون بر آن، رویشگاه‌های جنگلی و مناظر جذاب دیداری اطراف رودخانه تخریب شده و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی منطقه کاسته شده است، افزایش چشمگیر نرخ فرسایش آبی و انباشت رسوبات در پشت سد کارون 4 نیز از دیگر پیامدهای خسارت‌زای این تخریب بستر و حریم رودخانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: عدم اعمال نظارت‌های فنی بر پرورش ماهی در این مزارع سبب برهم خوردن اکوسیستم و حیات آبزیان بومی این رودخانه شده است، استفاده غیرمجاز از آنتی بیوتیک‌ها و همچنین استفاده بیش از حد از خوراک ماهی، نرخ ورود مواد آلی به رودخانه را به شدت افزایش داده و نهایتا سبب آلوده شدن آب رودخانه شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول