اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات مازندران خبر داد

20 مهر آغاز صید ماهیان استخوانی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی در مازندران از 20 مهر آغاز می‌شود.

20 مهر آغاز صید ماهیان استخوانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، عباسعلی شیخ‌تبار در آستانه صید ماهیان استخوانی در دریا در گردهمایی شرکت‌های تعاونی صیادی استان در محل این اداره کل در بابلسر ابراز داشت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی شیلات، صیادان استان مازندران از بیستم مهر صید ماهیان را در دریا آغاز می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم آبزیان دریا در تامین پروتئین مورد نیاز جامعه، ایجاد درآمد و همچنین اشتغال افزود: در فصل صید گذشته صیادان استان 7 هزار و 200تن ماهی استخوانی را از دریا صید کردند که در بین ماهیان صید شده بیشترین میزان صید مربوط به ماهی سفید بوده است که حدود 77 درصد از میزان صید را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده استان را 58 میلیارد تومان برآورد کرد. 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های پره استان مازندران نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 150 میلیارد تومان تجهیزات و آلات و ادوات صیادی از طریق اتحادیه خریداری و بین شرکت‌ها توزیع شده، گفت: جامعه صیادی به منظور استمرار صید و صیادی در بازسازی ذخایر آبزیان دریا همچون گذشته در کنار شیلات است.

سید محمد رضوی از مسئولان شیلات استان خواست تا پیگیری لازم را برای آغاز صید در پانزدهم مهر در استان اتخاذ کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی عزم این یگان را در مبارزه با صید غیرمجاز اعلام کرد.

محمدرضا نیازی تصریح کرد: با تلاش و کوشش نیروهای این یگان در شهریور سال جاری  بیش از 2 هزار و 500 رشته دام‌های صیادی غیرمجاز خاویاری و استخوانی در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد و در این راستا 17 متهم و پرونده‌های این متخلفان به مراجع قانونی برای رسیدگی ارجاع داده شد.

به گزارش فارس، 4 هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی پره در استان از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول