اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

4 میلیون قطعه بچه ماهی سردابی در قزوین رهاسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چهار میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی (قزل آلا) در نیمه نخست سال جاری در استان قزوین رهاسازی شد.

4 میلیون قطعه بچه ماهی سردابی در قزوین رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سیمین شکری اظهار کرد: به منظور بهره‌برداری بهینه از استعدادهای آبزی‌پروری و تأمین پروتئین مصرفی شهروندان بیش از چهار میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی (قزل آلا) در نیمه نخست سال جاری در استان قزوین رهاسازی شد.

وی افزود: این تعداد بچه ماهی در 128 واحد فعال پرورش ماهی سرد در این استان رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: وضعیت اقلیمی حاکم در ایران به گونه‌ای است که باید حداکثر بهره‌برداری از منابع آب صورت گیرد و از هدر رفتن آن جلوگیری شود.

شکری بیان کرد: در استان قزوین اغلب بهره‌برداران و کشاورزان در مزارع کشاورزی و یا زمین‌هایی با منابع آبی مناسب استخرهایی دومنظوره احداث کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت پرورش آبزیان اضافه کرد: تولید آبزیان در این استان نقش مؤثری در توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی دارد که علاوه بر تولید پروتیئن مرغوب می‌تواند با ایجاد اشتغال‌زایی و درآمد در توسعه اقتصادی استان‌های غیر ساحلی نقش مؤثری را داشته باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار امیدواری کرد، افزود: امیدواریم با افزایش رهاسازی در نیمه دوم سال جاری بتوان

حدود دو هزار و 200 تن ماهی قزل آلا در استان قزوین تولید کرد.

شکری عنوان کرد: این میزان نسبت به تولید در سال گذشته که معادل یک هزار و 960 تن ماهی سردابی بوده دارای رشد 13 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول