اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال

توزیع 130 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در همدان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان همدان گفت: در شش ماهه نخست امسال، توزیع بیش از 130 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در استان همدان انجام شد.

توزیع 130 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در همدان انجام شد

علی دولو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال توزیع بیش از 130 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی به صورت ترویجی و مشارکتی در 174 باب استخر ذخیره خاکی در سطح استان همدان انجام شده است.

وی افزود: همچنین بیش از 750 هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا به صورت ترویجی و مشارکتی در استخرهای دومنظوره و مزارع کشاورزی در 82 باب استخر موجود توزیع شده است.

مدیر شیلات استان همدان خاطرنشان کرد: شناسایی و استعدادیابی از زمین‌های منابع طبیعی در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی با ظرفیت 200 تن ماهی در دره‌مرادبیگ و 2 هزار قطعه بچه‌ماهی زینتی در زیر سد اکباتان نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین امکان‌سنجی زیر سد کلان ملایر و بررسی احداث مزارع سردآبی و همچنین شناسایی و پیگیری زمین‌های پایین‌دست خروجی پساب فاضلاب همدان جهت احداث مزرعه حد واسط تولید بچه‌ماهی و پرورش ماهیان گرمابی از دیگر اقدامات انجام شده است.

دولو ادامه داد: صدور گواهینامه آموزشی 40 مورد و جمع‌آوری گزارش کلاس‌های آبزی‌پروری و طرح هجرت نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این شش ماه است.

وی تصریح کرد: اقدام به درج بیش از 35 پیام تندرستی در خصوص فواید مصرف آبزیان و تهیه و توزیع چندین عنوان بروشور تبلیغاتی و یک هزار نسخه، توزیع انواع کتب و مجله نشریات شیلاتی در نمایشگاه‌ها و حضور و شرکت در پخش بیش از 10 برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی در زمینه تولید و مصرف آبزیان و ایجاد اشتغال 20 نفر جدید و 200 نفر اشتغال فصلی از عمده فعالیت‌های شیلاتی استان در شش ماه نخست امسال است.

مدیر شیلات استان همدان در پایان گفت: همچنین افتتاح 12 پروژه شیلاتی در استان در هفته دولت با مجموع اعتبارات برآورد شده از سوی متقاضیان، 800 میلیون ریال در بخش اعتبارات دولتی و یک هزار و 650 میلیون ریال سهم متقاضی که در نهایت منجر به تولید 65 تن ماهی خوراکی در استان می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی شش ماهه نخست امسال است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول