اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذر امسال

کتاب «نام‌آوران دریادل» گیلان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان از رونمایی کتاب «نام‌آوران دریادل» ویژه شهدای نیروی دریایی استان در آذر امسال خبر داد.

کتاب «نام‌آوران دریادل» گیلان رونمایی می‌شود

محمدرضا بینش برهمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رونمایی جلد سوم کتاب «سنگری از جنس عشق» ویژه شهدای جهاد کشاورزی گیلان در هفته دفاع مقدس امسال، اظهار کرد: جلد سوم شهدای تخریب گیلان نیز با نام «ستارگان معبر عشق» در دست تدوین است.

وی از رونمایی کتاب «نام‌آوران دریادل» در آذر امسال خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه زندگینامه شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان بوده که با همکاری فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت تالیف شده است.

این مسئول با بیان اینکه دو جلد کتاب ثبت خاطرات ایثارگران و جانبازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و واحد فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در دست تدوین است، افزود: کتاب شهدای ورزشکار اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز به‌زودی تدوین می‌شود.

وی به چاپ و انتشار کتاب دیگری از جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب «افلاکیان تربیت» نام دارد و درباره زندگینامه شهدای امور تربیتی آموزش و پرورش گیلان است.

بینش‌برهمند با تصریح بر اینکه تاکنون 25 جلد کتاب تالیف شده و پنج جلد کتاب دیگر نیز در دست چاپ است، اذعان کرد: جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در استان تاکنون گام‌های بلندی برداشته و توانسته است جوانان بسیار زیادی را به طرف ارزش‌های اسلامی سوق دهد.

وی با اعلام آمادگی از اینکه بتواند بازوی مکمل سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان در راستای حفظ ارزش‌های ماندگار دوران دفاع مقدس و یادگاران آن باشد، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست و پاسداری از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان است.

دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان جمع‌آوری تاریخ شفاهی جنگ، مصاحبه و فیلم‌برداری از یادگاران جنگی مانند آزادگان، جانبازان و ایثارگران، حضور در جشنواره‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تحقیق و پژوهش در حوزه آسیب‌شناسی اجتماعی، مسایل مذهبی و حقوق شهروندی را از دیگر برنامه‌های این جامعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شناساندن سیره نظری و عملی امام راحل و شهدا به جامعه به ویژه نسل جدید با ایجاد بستری مناسب برای حضور صاحبان علم و اندیشه و ارادتمندان به فرهنگ ولایی در راستای بصیرت‌افزایی جامعه از آرمان‌ها و اهداف جامعه نویسندگان استان است.

بینش‌برهمند با محکوم کردن تولید و انتشار فیلم موهن آمریکایی‌ صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و هتک حرمت به پیامبر گرامی (ص)، اذعان کرد: جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان در هر شرایطی خود را آماده جهاد در راه خدا و تقابل با اندیشه‌های انحرافی دشمن می‌داند و به‌زودی با استعانت از خداوند منان و تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه و با قلم توانای خود جواب دندان‌شکن به این بی‌حرمتی‌های جهان کفر و عناصر خودفروخته می‌دهد.

وی موفقیت یک نویسنده را در حقیقت نوشتن دانست و ابراز کرد: نیت نویسنده باید برای رضای خدا و خدمت به خلق باشد که در غیر این صورت هرگونه معامله مادی اجر و پاداشش را ضایع می‌کند.

نویسنده برتر کشور در بخش داستان کوتاه و خاطره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور، نوشتن برای کسب شهرت و درآمد را بی‌فایده خواند و متذکر شد: نویسنده باید خود و قلمش را متعهد به ولایت و ارزش‌های ناب انسانی کرده و برای رشد و پیشرفت کشورش قلم‌فرسایی کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول