اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه جشنواره گل و گیاه

بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ در کرمان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: ‌معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با اشاره به پخت بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ در این استان‌ گفت: این کلمپه در حاشیه جشنواره گل و گیاه کرمان رونمایی می‌شود.

بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ در کرمان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید‌‌مرتضی حسینی‌ پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ کرمان در حاشیه نمایشگاه گل و گیاه اظهار داشت: این کلمپه با قطر شش متر و با حدود یک تن وزن تولید شده است.

وی وزن خرمای مصرفی در این شیرینی سنتی کرمان را 450 کیلوگرم ذکر کرد و گفت: کلمپه به لحاظ دارا بودن خرما، آرد، روغن، مغز گردو و ادویه‌هایی مانند هل دارای ارزش غذایی فراوانی است.

حسینی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ مزین به نام پیامبر گرانقدر اسلام (ص) است، عنوان کرد: حلاوت وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) با هیچ شیرینی دنیوی قابل قیاس نیست.

وی با تاکید بر لزوم معرفی هر چه بیشتر غذاها و شیرینی‌های سنتی عنوان کرد: باید جامعه را هر چه بیشتر با فواید خوراکی‌های سالم آشنا کرد تا بتوان از بروز مشکلات بعدی برای مردم جلوگیری کرد.

حسینی تصریح کرد: کلمپه کرمان به دلیل طعم بسیار خوب و ارزش غذایی بالا‌ در سایر استان‌های کشور نیز دارای طرفداران زیادی است.

به گزارش فارس، بزرگ‌ترین کلمپه تاریخ استان‌ کرمان امروز در حاشیه جشنواره گل و گیاه کرمان رونمایی می‌شود.    

‌انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول