اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‎ها از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری است.

تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‎ها از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر آسیایی صندوق جهانی توسعه شهری در مشهد اظهار کرد: شهر نشینی در جهان رو به گسترش است و به ویژه در کشورهای در حال توسعه شهرنشینی رشد زیادی دارد که این مسئله سبب ایجاد کلان‌شهرهای بزرگ می‌شود که مدیریت آنها پیچیدگی‌های خاصی دارد.

وی افزود: در کلانشهرها انتظارات و توقعات جدیدی از مدیریت شهری به وجود می‌آید و شهرداری‌ها باید با استفاده از دانش و تکنولوژی جدید، خدمات جدید و گسترده به مردم ارایه کنند تا رضایتمندی در مردم ایجاد کنند.

پژمان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های مدیریت صحیح شهری استفاده از دستاوردها و تجارب شهرهای دیگر است که این امکان به واسطه ایجاد انجمن جهانی کلانشهرها ایجاد شده است و در آن مدیران شهرهای جهان دور هم جمع شده و تبادل نظر می‌کنند.

شهردار مشهد با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده مدیرت شهری در امر توسعه زیر ساخت‌ها و روبنای شهری، تامین مالی پروژه‌ها است زیرا نمی‌شود همه منابع را به صورت مستقیم از مردم اخذ کرد.

وی افزود: برای حل مشکل تامین منابع مالی انجمن کلان‌شهرها تصمیم به تاسیس صندوق توسعه شهرها گرفت تا از مسیر این صندوق منابع مالی شناسایی و پروژه‌های شهرداری‌ها پس از مطالعات دقیق برای سرمایه‌گذاری معرفی شوند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه شهری در حوزه مطالعه و طراحی پروژه‌ها، تامین مالی و اجرا به شهرداری‌های جهان کمک خواهد کرد و می‌تواند ارتباط میان سرمایه‌گذاران و شهرداری‌ها را برقرار کند.

پژمان تصریح کرد: بر اساس تصویب هیئت مدیره صندوق جهانی توسعه شهری، دفتر آسیایی این صندوق در مشهد تاسیس شده است و در این دفتر با عضوگیری از شهرهای منطقه، پس از انجام بررسی‌های لازم بر روی پروژه‌هایشان، آنها را برای تصویب و جذب سرمایه‌گذار به هیئت مدیره صندوق جهانی ارسال می‌کنیم.

وی افزود: این صندوق مشکل اعتبار و ضمانت‌های لازم برای دریافت تسهیلات برای شهرداری‌ها را حل می‌کند و پروژه‌های شهری پس از مستند سازی و بررسی‌های دقیق علمی و کارشناسی به منابع پولی معرفی می‌شوند و آنها هم بر اساس اعتباری که برای صندوق قائل هستند، اعتبارات را اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: دیگر لازم نیست مدیر هر شهری به موسسات پولی و بانک‌ها مراجعه کرده و برای دریافت تسهیلات تلاش کند و در واقع کار رایزنی با بانک‌ها و موسسات پولی توسط صندوق توسعه شهری انجام می‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه تاسیس دفتر منطقه‌ای این صندوق در مشهد فرصت خوبی برای رشد سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد خواهد بود تصریح کرد: این صندوق ایجاد ارتباط با منابع مالی و سرمایه‌گذاران را ساده خواهد کرد و به‌واسطه آن دسترسی ما به منابع خارجی آسان می شود و انتظار ما این است که سبب افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول