اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

هزینه در امر نظارت، سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با تأکید بر لزوم توجه به بهره‌وری گفت: هر چقدر در نظارت هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

هزینه در امر نظارت، سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: طی بخشنامه ابلاغ شده در زمینه صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات جاری و عمرانی به دلیل مشکلات اقتصادی پیش‌آمده طی دو ماهه اخیر در کشور، میزان نقدینگی تأمین اعتبارات را در اختیار نداشتیم.

وی افزود: این امر به معنای بی‌پولی نیست چراکه ذخایر ارزی کشور از هر زمان بیشتر و مطالبات دولت نیز در بخش‌های مختلف چشمگیر است، اما نتوانستیم در انتقال مسائل مالی داخل کشور موفق باشیم که این مشکل ادامه‌دار نیست و به زودی حل می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که درگیر مشکلات مالی هستیم و فشار مسائل اقتصادی را تحمل می‌کنیم باید خود را نشان داده و در راستای کسب موفقیت گام برداریم چراکه کار کردن در زمان فراهم بودن پول و امکانات کسب موفقیت نیست بلکه بهره‌برداری در زمان محرومیت اثرگذار است.

وی بیان کرد: اگر در زمان محرومیت‌ مسائل را اولویت‌بندی و فعالیت کنیم، مدیر هستیم و اگر نتوانستیم باید به توان مدیریتی شک کرد، بنابراین هیچ ‌کاری نباید تعطیل شود بلکه با اولویت‌بندی حقوق و مطالبات کارمندان در برنامه نخست قرار گیرد و در سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

آزاد ادامه داد: با درآمدهای موجود برنامه‌ریزی کنید و بسیاری از هزینه‌هایی که در صورت عدم وجودشان هیچ اتفاقی نمی‌افتد را حذف کنید و در مرحله دوم فعالیت‌های عمرانی را در دو بخش نگهداری کارگاه‌ها و به ثمر رسیدن فعالیت‌ها رسیدگی کنید.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بر پروژه‌ها گفت: برخی پروژه‌ها از نظر کیفیت دچار مشکل هستند، در حالی که ما به سختی درآمد کسب کرده و این ‌قدر پول نداریم که پروژه‌ها را بی‌کیفیت اجرا کنیم.

استاندار همدان بیان کرد: هرچه در نظارت هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است و باید از مراحل احداث پروژه‌ها عکس و فیلم تهیه شود تا نقاط قوت و ضعف را نشان دهیم چراکه همدان وسعت زیادی ندارد و به راحتی می‌توان در پروژه‌ها حضور داشت و آنها را سرکشی کرد.

وی تصریح کرد: قسمتی از کار در برنامه پنجم تقویت بهره‌وری قرار دارد که باید بخشی از هزینه‌ها را تأمین کرده و دستگاه‌ها موظف هستند برنامه‌های خود را در این باره اعلام کنند چرا که با توجه به دارا بودن امکانات میزان داد و ستد با هم هماهنگ نیست.

آزاد با اشاره به هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ رزمندگان، شهدا و نیروی انتظامی در راستای فراهم کردن نظم و امنیت در جامعه اظهار کرد: هفته آینده شاهد برگزاری تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان در همدان هستیم، اما وضعیت اعتبارات و بودجه تعیین شده برای این امر مناسب نیست.

وی افزود: مدیران هرچه در توان دارند برای برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر با توجه به ورود مهمانان داخلی و خارجی به کار گیرند چرا که حفظ و تقویت وجهه استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار همدان بیان کرد: برخی دستگاه‌ها دارای بودجه مصوب نیستند و هزینه‌های خود را از محل ارائه خدمات و فروش خدمات هزینه می‌کنند که باید مدیران بدهی‌های معوقه خود را به دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و مخابرات پرداخت کنند تا این دستگاه‌ها بتوانند حقوق کارمندان و هزینه نگهداری از طرح‌های خود را تأمین کنند.

وی در پایان خطاب به مدیران گفت: معوقات پرداختی به رسانه‌ها را پرداخت کنید چرا که مبلغ زیادی نیست و نباید برگه‌های وصولی رسانه‌ها چندین بار رفت و برگشت داشته باشد.

انتهای پیام/‌صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول