اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تأکید کرد

سرمایه‌گذاری راهنمایی و رانندگی در امر فرهنگ‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: راهنمایی و رانندگی باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در فرهنگ‌سازی انجام دهد و برخوردهای نظارتی و کنترلی دیگر کمتر ‌شود.

سرمایه‌گذاری راهنمایی و رانندگی در امر فرهنگ‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور در همایش فرهنگ‌یاران ترافیک اظهار داشت: در مسئله ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای راهنمایی و رانندگی باید در دو بخش فرهنگ‌سازی و نظارت، کنترل و بازدارندگی فعالیت زیادی دشته باشد.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در فرهنگ‌سازی انجام دهد و برخوردهای نظارتی و کنترلی دیگر کمتر شود.

عربپور ابراز داشت: نخستین قدم برای اینکه قانون اجرا شود، این است که مردم با آن آشنا و قانون را در راستای منفعت خود بدانند و از آن پاسداری کنند و اگر بعد این از قانون تخطی کردند، برخورد جدی شود.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: باید به آحاد جامعه گفته شود که قوانین و مقررات ترافیک و حمل و نقل مربوط به سلامت و امنیت شما است.

عربپور عنوان کرد: ما باید در موضوع ترافیک و حمل و نقل به افراد مرتبا تذکر داده تا در ذهن آنها نهادینه شود و دیگر نیاز به برخورد قانونی نیست و بدون حضور پلیس قانون رعایت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در فرهنگ‌سازی آن چه مهم است این که قوانین به نفع جامعه انسانی است.

عربپور بیان داشت: در فرهنگ‌سازی باید چند مسئله رعایت شود کسانی که اجرای قانون می‌کنند خود باید بیش از دیگران عامل باشند و این مسائل برای مدت کوتاهی نباشد و آن قدر تکرار شود که به صورت فرهنگ در بیاید و تبلیغات جنبه‌های تشویقی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما برای فرهنگ‌سازی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی داریم، افزود: باید بخش‌هایی از کتاب‌های درسی در راستای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی باشد البته این مقداری که در کتاب‌ها وجود دارد، کم است.

عربپور گفت: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول