اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کرد

افزایش 45 درصدی نارضایتی مردم کردستان نسبت به عملکرد مدیران

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت ادرای کشور با تأکید بر رفع نواقص و معضلات موجود در عرصه مدیریت دستگاه‌های اجرایی کردستان، از افزایش 45 درصدی نارضایتی مردم این استان نسبت به عملکرد مدیران خبر داد.

افزایش 45 درصدی نارضایتی مردم کردستان نسبت به عملکرد مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مردم ما نامحرم نیستند و باید با پاسخگویی به نیازهای آنان از سلب اعتماد عمومی در جامعه جلوگیری کنیم.

وی افزود: خون مقدس شهدا خون بهای نظام اسلامی است و باید مدیران میراث‌دار خون شهدا باشند نه میراث‌خوار شهدا و از هر گونه دروغ و بیان اکاذیب به مردم خودداری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: بر اساس اصل 173 قانون اساسی این دیوان برای تظلم‌خواهی مردم از تصمیمات، عملکردها، آیین‌نامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام منتظری خطاب به مدیران استان کردستان اظهار داشت: باید مدیران کردستانی تلاش کنند که رضایت مردم را به دست آورده و از حجم شکایات مردمی نسبت به عملکردشان بکاهند.

وی افزود: آمارها نشان از روند افزایشی نارضایتی مردم کردستان نسبت به عملکرد مدیران در سنوات اخیر بوده و این روند در سال‌جاری نیز همچنان با افزایش مواجه شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور اعلام کرد: در سال 89 بیش از 888 پرونده از سوی مردم کردستان در خصوص شکایت از عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی این استان به دیوان عدالت اداری ارسال شد که این میزان در سال 90 با افزایش 44 درصدی به هزار و 280 پرونده رسیده است.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست سال 91 نیز 587 پرونده از استان کردستان به دیوان عدالت اداری ارسال شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 45 درصدی برخوردار است.

وی افزود: از استاندار کردستان و مدیران این استان انتظار می‌رود که گزارش دیوان عدالت اداری در خصوص افزایش  نارضایتی و شکایات مردمی نسبت ادارات و مدیران اجرایی استان را مورد کنکاش دقیق قرار داده و مبدأ و منشأ این مشکلات و نارسایی‌های را رفع نمایند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور خاطرنشان کرد: مدیران کردستانی باید به سلامت اداری و مبحث رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع اهمیت داده و در قالب قوانین و مقررات حرکت کنند.

حجت‌الاسلام منتظری از عدم وجود واحدهای قوی حقوقی، ضعف بخش حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و وجود جریانات متشکل از تعدادی از کارمندان ادارات که در حوزه تخلفات متعدد تلاش می‌کنند به عنوان معضلات و مشکلات دستگاه‌های اجرایی در کشور و استان کردستان نام برد که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود: دیوان عدالت اداری در راستای تضعیف دولت حرکت نمی‌کند و امید است مدیران دستگاه‌های اجرایی با دفاتر این دیوان در استان‌ها تعامل و همکاری بالایی داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت‌ اداری کشور در ادامه تصریح کرد: ما در سلامت اداری مورد انتظار نظام اسلامی در حد مطلوبی نیستیم و باید با تمام توان برای رفع این نقیصه گام برداریم.

منتظری افزود: فشارها بر مردم زیاد شده است و هر چند که در بسیاری موارد این فشارها از سوی عملکرد ضعیف و نادرست مدیران بر مردم تحمیل می‌شود اما علاوه بر این مهم شاهد تحمیل هجمه‌ها از خارج از کشور و از سوی دشمنان نظام هستیم که می‌خواهند نظام اسلامی ایران را به عنوان نظامی ناکارآمد معرفی کنند.

وی در پایان اظهار داشت: کم‌کاری مدیران نسبت به عملکردشان نمونه بارزی از ظلم و تعدی به حقوق مردم بوده و مدیران باید در صداقت کامل ضعف‌ها و نارسایی‌ها را به مردم توضیح دهند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول