اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی مطرح کرد

نارضایتی مردم از استفاده کشاورزان از کود مرغی در مزارع

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: اخیرا در شهرهای کاکی و خورموج کشاورزان اقدام به استفاده از کود مرغی در مزارع خود کرده‌اند که باعث نارضایتی مردم شده است.

نارضایتی مردم از استفاده کشاورزان از کود مرغی در مزارع

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی در دومین جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی با بیان اینکه آموزش بهداشت در اقشار باعث گسترش سلامت در جامعه می‌شود گفت: باید مشکلات سلامت به طور تخصصی‌‌تر در شهرستان دشتی دنبال شود زیرا اسلام بر بهداشت و سلامت افراد تاکیدات فراوانی دارد که با عمل کردن به آن می‌توان به سلامتی جسم، روح و روان دست یافت.

وی به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و دامپزشکی موظف است آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مردم ارائه کند.

فرماندار دشتی افزود: خوشبختانه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان کمتر یا به ندرت اتفاق می‌افتد و میزان شیوع آن در حیوانات بیشتر است.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه سلامت شهرستان دشتی با اولویت‌بندی تعیین و با جدیت به‌ مسائل و مشکلات آن رسیدگی می‌شود که با تشکیل شورای سلامت شاهد ارتقای سطح سلامت در شهرستان دشتی خواهیم بود.

هاشمی خاطر نشان کرد: لازمه توسعه و پیشرفت امروز جامعه در عرصه‌های مختلف داشتن دانش سلامت است.

نماینده عالی دولت در دشتی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی شهرستان به طور جدی پیگیری می‌شود، یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی بر اساس سه شاخص دسترسی روستاییان به توالت بهداشتی، دفن بهداشتی زباله و دفن فضولات حیوانی را ملاک قرار داده تا بر اساس آنها سلامت محیط روستایی را مورد ارزیابی قرار دهد که در این زمینه امید می‌رود با همکاری دهیاران تلاش صورت گیرد تا موارد مطرح شده را مورد پیگیری قرار دهیم.

هاشمی به اهمیت بهداشت در سلامت جامعه پرداخت و گفت: اخیرا در شهرهای کاکی و خورموج کشاورزان اقدام به استفاده ازکود مرغی در مزارع خود کرده‌اند که باعث نارضایتی مردم شده است و ما امید داریم کارشناسان با نظارت بیشتری این معضل را حل کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات بهداشتی شهر شنبه باید تدبیر شود تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش برای تغییر الگوی رفتار بسیار مؤثر و کلیدی است.

در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون بیماری سی سی اچ اف یا (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) بیماری وبا و بهداشت مدارس مقرر شد بهسازی محیط کشتارگاه سنتی شهرداری خورموج شبکه آبرسانی و لوله‌کشی آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول