اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان:

عملکرد بانک‌های دولتی در خوزستان ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان عملکرد بانک‌ها در این استان به ویژه بانک‌های دولتی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.

عملکرد بانک‌های دولتی در خوزستان ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود صدری شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: همه بانک‌ها در خوزستان از گردش مالی بالایی برخوردارند اما در پرداخت تسهیلات به مردم بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

وی افزود: در حالی که در مازندران بانک ملی با 83 درصد سپرده، 112 درصد تسهیلات به مردم پرداخت کرده است اما بانک ملی در خوزستان تنها 47 درصد تسهیلات پرداخت کرده است.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان اضافه کرد: تسهیلات پرداختی توسط بانک های دولتی در خوزستان زیر 83 درصد بوده است.

به گفته وی خوزستان به لحاظ سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها در رتبه پنجم کشور است اما در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها در رتبه 30 کشور قرار دارد.

صدری با بیان به اینکه پولی که توسط بانک های استان جذب نشود به استان‌های دیگر تعلق می‌گیرد و جذب آنها می‌شود، تسهیلات پرداختی در سال جاری توسط بانک صادرات خوزستان را 63 درصد، بانک ملت 50 درصد، بانک تجارت 38 درصد و بانک سپه را 67 درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بانک های خصوصی در خوزستان بهتر از بانک‌های دولتی است، اضافه کرد: تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی 143 درصد، بانک توسعه صادرات 76 درصد، بانک مسکن 264 درصد و بانک صنعت و معدن نیز 121 درصد بوده است.

تحقق 23 درصدی اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تحقق تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌های استان اظهار داشت: تاکنون 31 هزار و 31 شغل در سامانه اشتغالزایی رصد ثبت شده است.

سید خلف موسوی افزود: اشتغال ثبت شده خوزستان نسبت به تعهد بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور 23.6 درصد است.

وی افزود: تاکنون 43 درصد اعتبار ابلاغی توسط بانک‌ها پرداخت شده است. تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها تا امروز 27 هزار و 116 طرح و طرح‌های پرداخت شده نیز 11 هزار و 609 طرح است.

موسوی بر حمایت از مشاغل خانگی تأکید کرد و از بانک‌ها درخواست کرد با پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل حانگی از آنان حمایت کنند.

بر اساس گزارش شورای اشتغال خوزستان، اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، سازمان حمل و نقل پایانه‌های استان و اداره توسعه نفت دشت آزادگان از جمله دستگاه‌هایی هستند که تاکنون درصد تحقق تعهدات اشتغال آنها در سال جاری صفر بوده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول