اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوسف خبر داد

هزینه‌ 3800 میلیون ریالی برای احداث کوهستان پارک شهر شوسف

خبرگزاری فارس: شهردار شوسف از هزینه‌ بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون ریال به منظور اجرا و آماده‌سازی کوهستان پارک ولیعصر(عج) این شهر خبر داد.

هزینه‌ 3800 میلیون ریالی برای احداث کوهستان پارک شهر شوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد محمدی صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان اجرایی شهر شوسف اظهار کرد: هدف از ایجاد و احداث کوهستان پارک در شهر شوسف توسعه فضای سبز عمومی این شهر و رفاه حال مسافران و شهروندان بوده است.

وی ادامه داد: پروژه کوهستان پارک حضرت ولی عصر (عج) توسط شهرداری شوسف از مهر‌ماه 89 آغاز و با اجرای چند فاز در تیر‌ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار شوسف تصریح کرد: زمین طبیعی، شرایط جغرافیایی و وضعیت توپوگرافی کوهستان پارک به گونه‌ای است که در ارتفاعات و در زمین سنگلاخی قرار گرفته که در آغاز اجرای پروژه، تسطیح کردن آن برای شهرداری بسیار مشکل و سنگین بود.

محمدی یادآور شد: اما این مشکل با همکاری و همیاری رئیس شورای اسلامی شهر شوسف با در اختیار گذاشتن یک دستگاه پیکور مرتفع شد و توانستیم نقطه ارتفاعی و صعب‌العبور پروژه را مسطح کرده و از این طریق مقادیر زیادی سنگ استخراج کنیم که سنگ حاصله در ساخت ابنیه فنی به ویژه در دیواره‌سازی‌ها و پیاده‌روسازی‌ها استفاده شد.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجتمع تفریحی توریستی کوهستان پارک حضرت ولی عصر (عج) شوسف در حال تکمیل بوده که کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شوسف با بیان اینکه این مجتمع در مسیر جاده مواصلاتی زاهدان ـ مشهد واقع شده و دارای شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی در مجاورت جاده است، اظهار کرد: این کوهستان پارک مورد استفاده  مسافران و هموطنان به ویژه زائران امام رضا (ع) قرار گرفته که رضایت‌مندی آنها را در پی داشته است.

محمدی، کوهبری و ترانشه‌برداری به میزان یک‌هزار و 280 مترمکعب به ارزش 230 میلیون ریال، پیاده روسازی (سنگ فرش و موزائیک فرش) به متراژ 2 هزار و 200 مترمربع با اعتبار 440 میلیون ریال، اجرای جدول به متراژ 800 متر طول به ارزش 160 میلیون ریال، احداث استخر ذخیره آب با اعتبار 96 میلیون ریال و احداث اتاقک پمپاژ  16 مترمربعی به ارزش 64 میلیون ریال را از جمله اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی کوهستان پارک شوسف عنوان کرد.

وی، خرید و نصب سه عدد الکتروموتور به ارزش 60 میلیون ریال، اجرای دیوارچینی سنگی و راه پله سنگی به متراژ یک‌هزار و 800 مترمکعب با اعتبار 360 میلیون ریال، خرید انشعابات برق مورد نیاز برای تاسیسات پارک به ارزش 30 میلیون ریال، اجرای دو عدد استخر با تاسیسات مکانیکی و برقی آبنما و فواره با اعتبار 300 میلیون ریال، تهیه و کاشت نهال در 15 هزار مترمربع با اعتبار 100 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برای اجرای این پروژه برشمرد.

شهردار شوسف با اشاره به اینکه برای اجرای کامل پروژه کوهستان پارک ولیعصر(عج) خرید و نصب آلاچیق و لوازم پارکی، خرید و اجرای لوازم روشنایی، خرید لوله و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای، اجرای آبنماها، آسفالت معابر و احداث مسجد و وضوخانه انجام شده است، گفت: برای این فعالیت‌ها و اقدامات اعتباری بیش از یک میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.

محمدی با بیان اینکه در مجموع برای آماده‌سازی و اجرای کوهستان پارک ولیعصر (عج) شهر شوسف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: از این میزان اعتبار مبلغ 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان و مبلغی بیش از یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین شده است.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول