به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، افشین لرزنگنه اظهار کرد: بخشی از معضلات ترافیکی در شهر کرمانشاه مربوط به مشکلات سختافزاری، مانند نبود پارکینگ و یا کافی نبودن معابر و بزرگراهها است، اما در حدود 40 تا 45 درصد از معضلات ترافیکی به رفتار غلط ترافیکی برمیگردد.
لرزنگنه افزود: رفتار غلط ترافیکی مهمترین عامل انسانی در به وجود آوردن ترافیک در ساعات اوج رفت و آمد است، بنابراین مجبوریم که گاهی محدودیتهایی را از قبیل زوج و فرد کردن تردد خودروها و یا اختصاص دادن محورهای خاصی به رفت و آمد اتوبوسها را در سطح شهر اعمال کنیم.
وی تأکید کرد: باید نگرشمان به ترافیک تغییر کند و میزان بهرهمندی شهروندان از معابر برای انجام امورشان را یکسانسازی کنیم.
معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، سهم ناوگان عمومی و اتوبوسرانی شهر کرمانشاه در میزان جابجایی مسافران را 30 درصد عنوان کرد و گفت: باید برای افزایش سهم ناوگان عمومی حمل و نقل شهر کرمانشاه تلاش کنیم.
لرزنگنه از اختصاص 60 درصد معابر به ناوگان حمل و نقل عمومی در آیندهای نزدیک خبر داد و ضریب سرنشین در شهر کرمانشاه را 6/1 درصد اعلام کرد و گفت: بهطور متوسط هر 5 خودروی عبوری در شهر کرمانشاه حامل 8 نفر مسافر هستند، این در حالیست که در هر اتوبوس عبوری در شهر کرمانشاه، 30 نفر مسافر جابجا میشوند که طبیعی است رویکرد اصلی ما نیز به سوی تجهیز و مدرنسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری باشد.
لرزنگنه ادامه داد: در راستای توسعه این ناوگان قصد داریم خط سبقت از طاقبستان تا پل ولایت، فقط به اتوبوس اختصاص داده شود که انجام این طرح میتواند مشوقی برای استفاده بیشتر شهروندان از اتوبوس باشد.
وی خاطرنشان کرد: در سن کودکی آموزشپذیری بالاست و بهترین زمان است تا بتوان آموزشهای مورد نظر را در زمینههای دلخواه به کودکان یاد داد، همچنین از آمادگی شهرداری کرمانشاه برای همکاری با آموزش و پرورش استان در زمینه تقویت طرح همیاران پلیس در استان خبر داد.
انتهای پیام/خ20/ف4004