اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای شهر مشهد مصوب شد

احداث کوهستان پارک ماه در منطقه لویزان مشهد

خبرگزاری فارس: احداث کوهستان پارک ماه در منطقه لویزان مشهد مهم‌ترین مصوبه شورای شهر مشهد در جلسه اخیر بود.

احداث کوهستان پارک ماه در منطقه لویزان مشهد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، دویست و بیست و سومین جلسه کمیسیون فنی عمران شورای شهر مشهد عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جواد داودآبادی، رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: فراهم کردن بستری مطلوب جهت ایجاد فضاهای سبز پیوسته و گسترده در ارتفاعات لویزان مشهد یک ضرورت است.

 داوودآبادی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه لویزان گفت: بافت طبیعی موجود، این امکان را برای شهر فراهم می‌کند تا با ‌برنامه‌ریزی صحیح نسبت به ایجاد فضای سبزی همگون با محیط اطراف اقدام کنیم.

در ادامه، کمیسیون نیز با تاکید برمطالعات گذشته و اهمیت حفظ و حراست و همچنین گسترش فضاهای طبیعی موجود ، شهرداری را موظف به ایجاد کوهستان پارکی مشابه کوهستان پارک خورشید کرد.

در ادامه اصلاح قرارداد مشارکتی احداث میدان بار جدید نوغان دومین دستور کار  مورد  بررسی کمیسیون بود که مدیر مشارکت‌های شهرداری مشهد در این‌باره با بیان اینکه این پروژه دارای پیشرفت 90 درصدی و آماده بهره‌برداری است، گفت: بخش اداری پروژه آماده  بهره‌برداری است ولی با توجه به برخی مشکلات مشاور رای به افزایش یک هزار و 500 متری زیربنا جهت رفع بعضی کاستی‌ها داده شده است.

مهدی جعفرنژاد ایجاد 2 طبقه اداری را از جمله این تغییرات عنوان کرد و افزود: با توجه به اصلاحات صورت‌گرفته، نمازخانه و حسینه‌ای نیز در پروژه طراحی شده  که  تاکنون  20 درصد پیشرفت داشته است.

براین اساس کمیسیون ضمن مثبت ارزیابی کردن  اقدامات صورت گرفته عدم تائید معاونت شهرسازی و معماری در تغییرات انجام شده را به عنوان یک نقص مطرح کرد .

در پایان این موضوع، مقرر شد تغییرات انجام شده پس از تائید معاونت شهرسازی و معماری در کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورا پیگیری شود.

اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی حافظ سومین دستورکار کمیسیون، اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی حافظ بود که طی آن نماینده شهرداری با اشاره به سابقه این پروژه گفت: در سال 89 زمین سازمان موتوری شهرداری جهت اجرای پروژه ای تجاری مسکونی وارده سیکل مشارکت های شهرداری شد که  به خاطر  برخی اتفاقات سرمایه گذار از ادامه فرآیند منصرف شد.

جعفرنژاد تعریف پروژه سرمایه گذاری جدید با فعالیت‌های جدید را دلیل اصلی اصلاح قرارداد عنوان کرد و افزود: با صلاحدید مشاور مقرر شد،  نسبت به ایجاد نمایشگاه صنفی خودرو در محل اقدام شده و با توجه به مطالعات بازار برخی فعالیت‌ها به پروژه اضافه و برخی دیگر نیز حذف شد.

در ادامه داوودآبادی بحث تغییر کاربری و عدم اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 شورای عالی معماری و شهرسازی  را ایراد اصلی کار دانست و افزود: مطابقت پروژه تعریف شده با مطالعات طرح جامع از ضررویات موضوع می‌باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمران شورابا اشاره به قرارداد گذشته پروژه گفت: با توجه به عدم انجام تعهدات قرارداد و فسخ آن اصلاح پروژه بی‌معنا است و شهرداری باید پیشنهادات خود را از طریق فراخوان جدید در قالب لایحه‌ای جدید ارائه کند.

وی با بیان اینکه  تعیین تکلیف قرارداد قبلی به لحاظ حقوقی قبل از ارائه لایحه جدید راضرروی است، تصریح کرد: عدم ارائه مستندات تمام پروژه‌های مشارکتی سبب ایجاد خلل در فرآیند تصمیم‌گیری درباره ردیف بودجه‌های مربوط به این موارد می‌شود.

وی  اطلاع شورا در ارتباط با کلیه پیشرفت‌های پروژه‌های مشارکتی را به عنوان یک گزینه مهم پیرامون تخصیص اعتبارات بودجه‌ای مطرح و مدیریت مشارکت‌های را موظف به ارائه گزارش تکمیلی این موارد کر‌د.

در ادامه بر اساس روال هفته‌های گذشته و بررسی پروژه‌های مشارکتی در کمیسیون فنی عمران شورا دو پروژه مهر و ماه واقع در بلوار وکیل‌آباد و و پروژه مشارکتی زیتون میدان مفتح به بحث گذاشته شد که براساس بررسی‌های به عمل آمده پیشرفت پروژه فقط 2 درصد است که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذار توانایی انجام ادامه کار را ندارد در این راستا  اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند، شهرداری سریعا نسبت به تعیین تکلیف پروژه و احقاق حقوق شهرداری اقدام و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به کمیسیون ارائه کند.

در ادامه بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه زیتون دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه کمیسیون بود که داوودآبادی در این‌باره با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروزه تنها 7 درصداست، خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت بیش از یک سال از شروع عملیات اجرایی این مقدار پیشرفت فیزیکی قابل توجیه نیست و  هرگونه تغییری در پروژه (سطح و سطوح و اقتصادی ) که خلاف مصوبه شورا باشد مورد تایید کمیسیون نیست و شهرداری موظف است هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح لایحه به شورا اقدام کند.

براین اساس مقرر شد، مشاور کنترل پروژه ضمن اخطار به تمام پروژه‌هایی که از برنامه عقب هستند گزارش ماهیانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول