اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

150 محله مشهد دارای شورای محلات شدند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: 150محله مشهد دارای شورای محلات شدند که تقریبا تمامی محلات را شامل می‌شود.

150 محله مشهد دارای شورای محلات شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین شادکام ظهر امروز در مراسم هم‌اندیشی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اصحاب رسانه در خانه هنرمندان در کوهسنگی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 157 محله در مشهد وجود دارد که 150 محله آن شورای محلات را تشکیل داده است و با توجه به روند پیشرفت تشکیل این نهادهای اجتماعی، ‌به ‌زودی هر محله میزبان این شوراها خواهد شد تا پل ارتباطی قوی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری ایجاد شود.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی به سبب نوظهور بودن فعالیت آن در شهرداری نیاز به توجه خاص و ویژه دارد و باید همکاری‌‌های بیشتری در تعاملات بین شهری حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری صورت گیرد.

شادکام بیان کرد: در بخش اجتماعی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و شبکه سازی و ارائه خدمات در حوزه فرهنگی با توجه بیشتری صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: حوزه فرهنگی بالاترین مسئولیت را در ارتقای سطح دانش و فرهنگ شهروندان در جامعه دارد و از مهم‌ترین وظایف آن به شمار می‌‌رود.

وی گفت: افزایش شادی و نشاط شهروندان در جامعه نیز از وظایف پراهمیت حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری است که درصدد اقدامات موثر در این راستا برآمدیم و با مشارکت‌های مردمی برنامه‌های خوبی در سطح جامعه برگزار شده است.

شادکام خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت‌های شهروندان نیازمند جامعه مخاطب و در دسترس است تا بتوان اثربخشی خوبی از آن را با ایجاد طرح‌های موثر به وجود آورد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: با تشکیل شوراهای محلات آسیب‌های اجتماعی و مشکلات محلات در بین اعضای محلات رفع می‌شود و در هر محله متناسب با فرهنگ و فضای موجود برنامه‌های آن را برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی در راستای افزایش شادی و نشاط در شهروندان، ادامه داد: در برنامه‌های المپیاد ورزشی بانوان و آقایان در 13 رشته بالغ بر 30 هزار نفر شرکت کردند که در این میان شهرداری توانست فضایی پویا و شاد همراه با نماد سلامت را برای شهروندان ایجاد کند که میزان رضایتمندی آنان بسیار بالا باشد.

شادکام با تاکید بر اینکه ایجاد المان‌های شهری و متناسب با ایام مختلف می‌تواند در روحیه بخشی به شهر کمک کند، تصریح کرد: ایجاد فضاهای شهری شاد و نمادها و نقاشی‌های شهری در ایجاد فضاهای شاد و مفرح برای شهروندان گامی موثر از سوی شهرداری است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: برای جمع‌آوری متکدیان شهر نیز اقدامات موثری از سوی شهرداری صورت گرفته و مکانی برای آنها با نام خانه سبز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال 90 بالغ بر 5 هزار نفر از تکدی‌گران شهر را جمع‌آوری کرده‌ایم و در سال جاری تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر را به خانه سبز انتقال داده‌ایم و نسبت به سامان بخشی به آنان اقداماتی صورت گرفته است.

شادکام با اشاره به افزایش تعداد فرهنگسراها خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 فرهنگسرای قرآن و عترت و فرهنگسرای نصرت تا 70 درصد پیشرفت کار داشته است که در آینده‌ای نزدیک اقدام به افتتاح آن می‌کنیم همچنین فرهنگسرای شهر زیبا واقع در منطقه 10 مشهد آماده است و طی برنامه‌ایی در هفته آینده افتتاح می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری برای آشنایی مردم با مشاغل خانگی برگزار شده که اقداماتی صورت گرفته است تا این نمایشگاه به صورت مداوم در طول سال برگزار شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول