اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

خدمات شهری در جنوب و شمال شهر عادلانه توزیع شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اینکه شورای شهر از تمرکز آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در نقاط بالای شهر و ترافیک ناشی از آن انتقاد می‌کند در واقع به توزیع عادلانه خدمات شهری بستگی دارد.

خدمات شهری در جنوب و شمال شهر عادلانه توزیع شود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین روزی‌طلب عصر امروز در حاشیه ملاقات مردمی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ناحیه یک آموزش و پرورش نیز پذیرش آموزشگاه زبان و مدرسه غیرانتفاعی جدید به سختی میسر است و متقاضیان تاسیس به سمت ناحیه سه و چهار هدایت می‌شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش وقت غیرآموزشی برخی از مدارس در پایین شهر را به همین امر اختصاص داد تا آموزشگاه در آن دایر شود.

این مسئول آموزشی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تاسیس آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی را در سطح شهر شیراز عادلانه توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در این زمینه رخ داده در چند دهه انجام شده و اصلاح آن به زمان نیاز دارد اما این روزها در ناحیه سه و چهار نیز آموزشگاه بسیار شده است.

به گفته وی تمرکززدایی از مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های زبان با اقدامات شهرداری و شورای شهر میسر می‌شود.

روزی‌طلب اضافه کرد: اینکه شورای شهر از تمرکز آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در نقاط بالای شهر و ترافیک ناشی از آن انتقاد می‌کند در واقع به توزیع عادلانه خدمات شهری بستگی دارد.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها و امکانات در پایین شهر بهتر شود، موسس مدرسه غیرانتفاعی و آموزشگاه نیز احساس می‌کند که می‌تواند سرمایه خود را در نقطه دیگری از شهر سرمایه‌گذاری کند.

این مسئول آموزشی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان نقاط پایین شهر شیراز برای استفاده از آموزشگاه‌ها به شمال شهر می‌روند و این نشان می‌دهد که دیگر در تمام خانواده‌ها آموزش فرزندان اهمیت دارد.

روزی‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتقادهای طرح شده توسط رئیس اداره امور ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی این استان گفت: اگر ما اجازه دهیم گروه‌های تئاتری به مدارس بیایند و اجرا داشته باشند، موجب می‌شود که سایر رشته‌های هنری، ورزشی و فرهنگی نیز چنین تقاضایی کنند.

وی ادامه داد: هجوم گروه‌های مختلف هنری و ورزشی به مدارس سبب خدشه‌دار شدن فعالیت اصلی دانش‌آموزان که تعلیم و تعلم است، می‌شود.

این مسئول بیان داشت: مجوزی برای ارائه کار فرهنگی در مدارس وجود ندارد اما اگر مدیر مدرسه‌ای تصمیم بگیرد دانش‌آموزان را به تماشای تئاتر ببرد با مسئولیت خود او محدودیتی از طرف آموزش و پرورش وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مورد روند هوشمند‌سازی در مدارس فارس نیز گفت: انجام کار در موقعیتی که امکان آن نیست و بودجه انقباضی بسته می‌شود، ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی وزارتخانه برای هوشمندسازی یک مقدار بودجه اختصاص داده و مقداری نیز اولیاء کمک کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: آنچه که ادارات قرار بود در مورد هوشمندسازی انجام دهند جز موارد معدودی محقق نشد و قرار است که 2 میلیارد تومان از نفت و گاز اختصاص یابد.

روزی‌طلب تصریح کرد: با این شرایط بنا داریم در هر مدرسه یک کلاس را هوشمند کنیم تا مابقی آن نیز به تدریج انجام شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول