اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پارکینگ شهرداری کرمانشاه

کلاف سر در گم تابلوی پزشکان در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: اشتیاق پزشکان کرمانشاهی به تاسیس مطب در مرکز شهر کرمانشاه باعث افزایش تراکم مراکز درمانی در منطقه پارکینگ شهرداری شده است که به همین دلیل مشکلات ترافیکی بسیاری را برای شهر کرمانشاه به‌وجود آورده است.

کلاف سر در گم تابلوی پزشکان در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اگر شهروندی در کرمانشاه بخواهد برای درمان بیماری خود به پزشک مراجعه کند اولین منطقه‌ای که به آن مراجعه می‌کند، پارکینگ شهرداری است.

این منطقه به‌دلیل وجود صدها پزشک به محلی تبدیل شده است که می‌توان با ورود به آن برای درمان هر بیماری که افراد به آن دچار می‌شوند، اقدام کرد.

پزشکان متخصص و فوق‌تخصص، داروخانه‌ها، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و … پارکینگ شهرداری کرمانشاه را به خیابانی با ماهیتی پزشکی تبدیل کرده است که علاوه برکرمانشاهیان، به شهرستان‌های استان و همچنین بیماران دیگر استان‌های همجوار کرمانشاه نیز خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

تراکم پزشکان در این منطقه به حدی بالاست که اگر فردی بخواهد از میان نام پزشکان در تابلوهای موجود، نامی را برای مراجعه انتخاب کند، دچار سر در گمی خواهد شد!

وجود این امکانات در این محل و تجمع پزشکان در این ناحیه که به‌عنوان مرکز شهر در مجاورت بازار کرمانشاه قرار دارد، سبب بروز مشکلات ترافیکی فراوانی برای شهروندان کرمانشاهی شده است.

مراجعه بیماران به این منطقه برای دریافت خدمات پزشکی زمانی که با مراجعه مردم به بازار برای خرید و رفت و آمد دانش آموزان و دانشجویان همراه باشد باعث مختل شدن عبور و مرور و ایجاد ترافیک‌های سنگینی می‌شود که خسارت‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.

سید احسان احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تجمع پزشکان در مرکز شهر و در منطقه پارکینگ شهرداری باعث بروز مشکلات ترافیکی فراوانی شده است.

عضو کمسیون عمرانی شورای شهر کرمانشاه افزود: به همین دلیل در این منطقه طرح‌هایی نظیر طرح ترافیکی زوج و فرد اجرا می‌شود تا از مشکلات و تبعات تجمع پزشکان که برای این منطقه پیش آمده کاسته شود.

* زیرساخت‌ها بررسی نشده است

منطقه پارکینگ شهرداری کرمانشاه به‌دلیل موقعیت خاصی که دارد نمی‌تواند چنین حجم جمعیتی را در خود جای دهد.

احسانی در خصوص ویژگی‌ها و علت بروز مشکلات ترافیکی این ناحیه از شهر، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بدون در نظر گرفتن امکانات، زیرساخت‌های ترافیکی و رفت و آمدهای این ناحیه، ساخت و سازهایی انجام شده است و پزشکان زیادی اقدام به تاسیس مطب و مراکز درمانی کرده‌اند.

وی افزود: این عدم بررسی قبلی باعث بروز مشکلاتی شده است که هم‌اکنون شهروندان کرمانشاهی با آن روبه‌رو هستند.

* لزوم جلوگیری از افزایش تراکم جمعیت در این منطقه

احسانی در خصوص راهکارهای حل این مشکل و جلوگیری از افزایش تبعات آن گفت: باید به افرادی که متقاضی ساخت و ساز و تاسیس مراکز درمانی در این منطقه هستند، مجوز داده نشود.

عضو کمسیون عمرانی شورای شهر کرمانشاه در خصوص مراجع ذی‌صلاح در امر جلوگیری از ساخت و ساز و حل مشکلات ترافیکی در منطقه پارکینگ شهرداری کرمانشاه گفت: کمسیون ماده پنج به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در خصوص تعیین کاربری‌ها و تراکم شهری می‌تواند اظهار نظر کند.

وی افزود: استانداری، مسکن و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی نیز می‌توانند در موضوع وارد شده، اقدامات لازم را انجام دهند.

* راه حل ایجاد شهرک‌های سلامت است

با توجه به شرایط کنونی و مسائل و مشکلات پیش آمده باید برای جلوگیری از گسترش و افزایش این مشکلات راه حل‌هایی اندیشیده شود.

یکی از راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود ایجاد شهرک‌هایی با عنوان شهرک سلامت است.

این شهرک‌ها که اخیراً طرح آن در استان‌های دیگر مطرح شده است می‌تواند مشکل تراکم جمعیت و مشکلات ترافیکی در منطقه پارکینگ شهرداری را حل کند.

احسانی در این خصوص گفت: باید برای کسانی که متقاضی تاسیس مراکز درمانی هستند، مکان‌هایی در نظر گرفته شود که دارای امکانات مناسب و زیرساخت‌های ترافیکی باشد و دسترسی مردم نیز به آن به‌ راحتی صورت گیرد.

بر همین اساس می‌توان بحث شهرک‌های سلامت را در مناطقی که از تراکم و موقعیت مناسبی برخوردار باشد را در کرمانشاه مطرح کرد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول