اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مهر‌ماه صورت گرفت

اجرای طرح ایمن‌سازی عابران پیاده در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای مهر‌ماه طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده توسط دفتر ایمنی و ترافیک در 20 منطقه این استان اجرا شد.

اجرای طرح ایمن‌سازی عابران پیاده در کهگیلویه و بویراحمد

مسعود مصدقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: از ابتدای مهر‌ماه سال‌جاری طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده توسط دفتر ایمنی و ترافیک این اداره‌کل در 20 منطقه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح چشم گربه‌ای و نصب سرعت‌گیر در جاده‌ها و همچنین خط‌کشی عابر پیاده در مسیر عبور عابران پیاده انجام می‌شود.

وی افزود: از دیگر موارد اجرایی این طرح نقاشی دیواری است که در افزایش آگاهی عابران و رانندگان در هنگام عبور از خیابان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان و عابرین پیاده در هنگام عبور از خیابان ممکن است با سرعت اتومبیل‌ها مواجه شوند، لذا این اداره‌کل اقدام به نصب سرعت‌گیر و چشم گربه‌ای و خط‌کشی عابر پیاده در مناطق کرده است.

وی در ادامه از عابرین پیاده خواست که از محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند.

مصدقی گفت: چشم گربه‌ای می‌تواند ضریب دید رانندگان را در شب و هوای مه آلود افزایش دهد.

مصدقی هدف از این طرح را آموزش و رعایت قوانین عبور و مرور توسط عابرین و رانندگان دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح در مناطق تعیین شده بتوان آمار تصادفات عابران پیاده را کاهش داد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول