اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان برای تجهیز و نصب علائم رانندگی در روستاهای اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: بر اساس اولویت‌ها یک میلیارد تومان از محل جرائم به تجهیز علائم ترافیکی استان اختصاص داده شد.

اختصاص یک میلیارد تومان برای تجهیز و نصب علائم رانندگی در روستاهای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید جواهری پیش‌ازظهر امروز در سومین همایش راهوران محله با ارائه گزارشی از وضعیت امور روستایی اصفهان اظهار کرد: درصدد هستیم با ارتقاء سطح امنیت و بهداشت در روستا‌ها و ضرورت پرداختن به روند تولید ملی در روستا‌ها رضایت ساکنان را افزایش دهیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان تصریح کرد: یک‌ هزار و 850 نقطه سکونت‌گاه مزرعه و آبادی در اصفهان وجود دارد که از این تعداد 730 مرکز آن دهیاری است.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه کافی دهیاران را برای تأمین امنیت می‌طلبد، ادامه داد: 650 دهیار در سطح استان فعال هستند.

جواهری با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای در کشور گفت: طبق آمار کشوری 19 هزار نفر در سال گذشته تلفات جانی در کشور داشته‌ایم.

وی فرهنگ‌سازی را امر مهم در این خصوص دانست و افزود: 5 هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی دارای دهیاری است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان از آموزش همگانی، فرهنگ‌سازی و آموزش دهیاران و یاوران محله خبر داد و گفت: برای ارتقای سطح گردشگری در روستاها سایت مجازی گردشگری توسط این امور راه‌اندازی شد.

وی تشکیل کارگروه و روند بهبود را اساس خدمات‌رسانی جامعه روستایی برشمرد و افزود: در اقدامات ترافیکی سال گذشته از محل عوارض و جرائم نیروهای انتظامی 2.5 میلیارد تومان به روستاها اختصاص یافت.

جواهری اضافه کرد: بر اساس اولویت‌ها یک میلیارد تومان به تجهیز علائم ترافیکی استان تخصیص داده شد.

وی گفت: بیش از 36 هزار انواع تابلوهای ترافیکی با یک میلیارد تومان خریداری و توسط دهیاری‌ها توزیع کردیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان از نصب 25 پل عابر پیاده در دستور کار این مدیریت خبر داد و تصریح کرد: اصلاح دسترسی راه‌های روستایی به جاده‌های اصلی که مشکل ترافیکی داشت، با همکاری پلیس راهور بر طرف شده است.

وی با تاکید به ماده 194 توسعه روستایی مصوب در برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: مهم‌ترین بحث تصویب قانون جامعه دهیاری‌ها است که در حال حاضر توسط چهار نماینده تصویب شده است.

جواهری همچنین از تعداد 19 خودروی آتش‌نشانی برای روستا‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این خودروها کارایی لازم را نداشتند، در یک طرح ابتکاری شاهد افزایش و تغییر کارایی این خودروها توسط ستاد مدیریت بحران متناسب با روستاها شدیم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول