اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فرهنگ ترافیک کهگیلویه و بویراحمد:

کودکان مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش فرهنگ ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح رفتار رانندگی با ارتقای فرهنگ ترافیکی صورت می‌گیرد که باید به کودکان به عنوان سرمایه آینده کشور این آموزش‌ها را انتقال داد.

کودکان مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه هستند

فرید کریمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان اوایل کودکی از طریق کارکردهای آموزشی و فرهنگ‌سازی در پر کردن فاصله بین شایستگی‌های موجود با شایستگی‌های مطلوب بسیار مؤثر است.

معاون آموزش فرهنگ ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش ترافیک چنانچه از خردسالی و دوران کودکی در محیط خانواده آغاز شود اثرات مطلوب‌تری را برای مبارزه با مشکل ترافیک به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع سالانه تعداد زیادی از تصادفات که علت اصلی آن‌ها عامل انسانی است تلاش برای کاهش فوتی‌ها در کشور از ملزومات این بخش است.

کریمی‌زاده به نقش مطلوب خانواده در ارتباط با فرهنگ ترافیک اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هر چه رفتار و اعمال ترافیکی اعضای خانواده کودکان و دانش‌آموزان با هنجارهای قانونی نوشته شده (آئین‌نامه) منطبق و نزدیک‌تر باشد، رفتار مذکور بهنجارتر و یادگیری آن سریع‌تر خواهد بود.

معاون آموزش فرهنگ ترافیک در ارتباط با پارک ترافیک تصریح کرد: تلاش ما بر این است که اصلاح رفتار رانندگی با ارتقای فرهنگ ترافیکی صورت گیرد که باید به کودکان به عنوان رانندگان آینده و سرمایه آینده کشور این آموزش‌ها را انتقال داد.

کریمی‌زاده به همکاری متولیان این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: طرح آموزش پارک ترافیک با همکاری پایانه، شهرداری، هماهنگی بهزیستی و آموزش و پرورش راه‌اندازی شد.

وی افزود: دانش‌آموزان در زمان خاصی به این پارک آموزشی ارجاع داده می‌شوند و ابتدا با آموزش‌های تئوری- نظری و سپس به منظور نهادینه شدن مطالب به صورت عملی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

این مسئول از اثرگذاری بالای این آموزش‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تأثیری که این آموزش‌ها برای کودکان بر جای می‌گذارد بسیار با ارزش بوده چرا که از ابتدا آن را ملکه ذهن خود قرار می‌دهند.

کریمی‌زاده معضلات ترافیکی استان را قابل برطرف دانست و اظهار کرد: ما معضلات ترافیکی را به سازمان متولی ذی‌ربط منعکس کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم تا از تصادفات حاصله جلوگیری به عمل آوریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول