اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

قاچاق دام به استان کرمان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته‌ حجم قاچاق دام به استان کرمان کاهش یافته است.

قاچاق دام به استان کرمان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا زیدآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: شعار سال جاری «تضمین سلامت و امنیت غذایی» است و در سال جاری در راستای افزایش سطح امنیت غذایی استان اقدامات خوبی در این اداره کل صورت گرفته است. 

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته می‌توان به اجرای چند طرح پایش انواع فرآورده‌های خام دامی شامل پایش گوشت مرغ، شیر و تخم‌مرغ همچنین بررسی تقلبات شیر اشاره کرد.

زیدآبادی تصریح کرد: در 16 شهرستان حوزه شمال استان کرمان 20 کشتارگاه دام وجود دارد که تا یک سال آینده در همه شهرستان‌ها کشتارگاه احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم کشتار دام در سطح معابر توسط مردم نیاز به فرهنگسازی دارد تا خود مردم دچار مشکل نشوند و البته انجام این کار در معابر بسیار کم شده است.

زیدآبادی افزود: مردم نباید دام را از دوره‌گردها خریداری کنند، اکیپ‌های نظارتی ما در مراکز اصلی و میدان‌ها فروش دام حضور دارند و در این زمینه تدابیر اندیشیده شده و مردم باید همکاری کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

زیدآبادی گفت: طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در شهرستان فهرج که دارای 70 هزار رأس دام سنگین است، از روز گذشته با پلاک‌کوبی یک هزار رأس آغاز شده که در صورت اجرای این طرح در چهار شهرستان شرق استان کرمان گام بزرگی در زمینه جلوگیری از قاچاق دام برداشته می‌شود.

وی اجرای طرح برچسب‌گذاری گوشت را موفقیت بزرگی برای سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: طرح برچسب‌‌گذاری گوشت نیز یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این راستا است.

زیدآبادی با اشاره به اینکه طرح برچسب‌گذاری گوشت در شش شهرستان استان اجرا شده، بیان داشت: برنده اصلی اجرای این طرح مردم بوده و از این پس می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری گوشت را مصرف کنند.

وی افزود: هم استانی‌ها هنگام خرید گوشت می‌توانند تاریخ تولید و بهترین زمان مصرف را که بر روی برچسب‌ها ذکر شده مشاهده ‌و پس از اطمینان از تازه بودن گوشت اقدام به خریداری آن کنند.

زیدآبادی مهم‌ترین دلیل استقبال شهرداران از اجرای این طرح را ناشی از نگرش بهداشتی ایشان به مسائل سلامت دانست و از سایر شهرداران استان خواست تا اهتمام بیشتری به اجرای این طرح داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بعضی مشکلات در حوزه دامپزشکی استان کرمان گفت: پراکندگی استان کرمان و لزوم پوشش بهداشت و نظارت دام‌ها کار ما را سخت‌تر می‌کند و مسئله قاچاق دام از استان سیستان و بلوچستان و از مرزهای شرقی کشور‌ موجب می‌شود که با چالش‌هایی روبه‌رو شویم.

زیدآبادی اظهار داشت: البته با تلاش نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌ها‌ طی ماه‌های اخیر قاچاق دام به استان کرمان کاهش داشته و امیدواریم با همکاری بیشتر‌ این امر کمتر صورت گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول