اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان

دومین سمینار سراسری توسعه آموزش پزشکی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار می‌شود.

دومین سمینار سراسری توسعه آموزش پزشکی برگزار می‌شود

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه و دبیر علمی این سمینار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: الگوهای تدریس و تئوری‌های یادگیری، آموزش پزشکی جامعه‌نگر و پاسخگو، آموزش از راه دور و الکترونیکی از جمله محورهای این سمینار است.

یدالله زارع‌زاده تصریح کرد: از دیگر محورها و موضوعات این سمینار شامل برنامه‌ریزی و طراحی آموزشی، مشاوره و راهنمای آموزشی، مدیریت و رهبری در آموزش، ارزیابی و ارزشیابی و تکنولوژی آموزشی است.

وی بیان داشت: این سمینار با هدف ارتقای آموزش علوم‌ پزشکی برگزار می‌شود که این امر افزایش سطح خدمات سلامت به مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: آموزش پزشکی امروزه در دنیا به عنوان یک تخصص علمی مطرح است که بر تئوری‌های ساختارمند علمی، آموزشی، روانشناختی و اجتماعی استوار است.

دبیر علمی این سمینار ادامه داد: علم روز به روز از شواهد تجربی حاصل از تحقیق بارورتر شده و در ردیف سایر تخصص‌های پزشکی قرار گرفته است.

زارع‌زاده افزود: پیشرفت‌های چشمگیر علم، افزایش تصاعدی دانش، پیچیدگی روزافزون تکنولوژی و تغییرات سریع هر روزه در کنار محدود بودن زمان و منابع در اختیار برای تعلیم و تربیت در یک دوره دانشگاهی، روش‌های نوین آموزش علوم پزشکی را از اهمیت بسزایی برخوردار کرده است.

وی اظهار داشت: هدف آموزش علوم پزشکی تربیت کادرهای مجربی است که بتوانند شنوندگانی متوجه، مشاهده‌گرانی دقیق، ارتباط برقرار کنندگانی حساس، دانشمندانی به‌روز و اندیشمندانی با تأمل و تدبیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین افرادی در سامانه آموزش، بهداشت و درمان کشور زیربنای توسعه انسانی، ارتقای سلامت، امنیت ملی و در نهایت موجب سعادت و بهروزی مردم می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه ادامه داد: تعدادی از دانشگاه‌ها در حد مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این زمینه دانشجو تربیت می‌کنند.

زارع‌زاده یکی از برنامه‌های دانشگاه را ایجاد دبیرخانه دائمی این سمینار در استان خواند و بیان داشت: به دلیل برگزاری موفق و مورد رضایت شرکت‌کنندگان در نخستین سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی در کردستان، امسال دومین سمینار را هم برگزار و دبیرخانه دائمی آن را نیز در سنندج ایجاد می‌کنیم.

وی اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سمینار تا 31 شهریور ماه بود که به دلیل استقبال و درخواست نویسندگان و علاقمندان به شرکت در این سمینار تا 15 مهر ماه جاری تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این سمینار می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به آدرس www.muk.ac.ir مراجعه کنند.

گفتنی است نخستین سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی در اسفند سال 89 در سنندج برگزار شد که در نخستین سمینار 450 مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال و از این تعداد 250 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول