اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اهواز در مجلس:

واردات کالاهای بهداشتی ـ پزشکی محدود شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: واردات کالا به ویژه در بخش بهداشتی و پزشکی باید به صورت محدود، زمانی انجام شود که آن محصول در کشور قابلیت تولید نداشته باشد.

واردات کالاهای بهداشتی ـ پزشکی محدود شود

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی واردات بدون توجه به تولیدات داخلی باعث وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به بخش تولیدات داخلی شده است که باید مانع این آسیب شد.

وی افزود: واردات بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همه دستگاه‌ها باید برای خرید کالا از این وزارتخانه استعلام کنند؛ تنها در صورتی که مشابه داخلی برای آن وجود نداشته باشد و تولیدکنندگان داخلی نیز توان تولید آن محصول را نداشته باشند باید برای وارد کردن آن محصول اقدام کرد.

نماینده ادوار هشتم و نهم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صراحت قانون در زمینه محدودیت واردات و مشروط به نبود مشابه داخلی، خاطر نشان کرد: بی‌توجهی و تخلف از قانون باعث می‌شود تولید کننده داخلی با مخاطره مواجه و انگیزه تولید در سرمایه‌گذار سرکوب شود. 

حسینی افزود: باید به مدیریت سرمایه داخلی و سود تولیدکننده ایرانی توجه داشت و از داخل از کشور خرید کرد، در این صورت ارز نیز از کشور خارج نمی‌شود و این نیز مزیت بزرگتر خرید از تولیدکننده داخلی است.

وی تاکید کرد: واردات آن هم در بخش کشاورزی باعث می‌شود که هیچ‌گاه به تولیدکنندگان داخلی در این بخش توجهی نشود و استعدادهای موجود در این بخش شکوفا نشود.

حسینی افزود: زمانی که تحریم می‌شویم می‌توانیم تولید کنیم و آنچه را نداریم خود بسازیم و در صورتی که واردات بی‌رویه در دستور کار باشد مشکلات بیشتری در این حوزه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول