اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان سمنان:

تمام کالاهای وارداتی و صادراتی باید تاییدیه استاندارد بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: تمام کالاهای وارداتی و صادراتی به کشور باید استانداردهای لازم را داشته باشند و از این سازمان تاییدیه بگیرند.

تمام کالاهای وارداتی و صادراتی باید تاییدیه استاندارد بگیرند

عباس رستمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اضافه کرد: تست‏های آزمایشگاهی در مجموعه استاندارد این استان بیشتر به بخش خصوصی ارجاع می‏شود.

وی بیان کرد: اولویت اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان این است که در این زمینه به نظارت، بازرسی و سرکشی از آزمایشگاه‏های خصوصی بپردازد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان با اشاره به فعال شدن گمرک سمنان و ورود و صدور کالاهای خارجی و داخلی به این استان اظهار داشت: نمونه‏هایی که به کشور وارد می‏شود، باید طبق قانون برای هیئت تحقیقاتی اداره کل استاندارد هر استان ارجاع شود تا مورد آزمایش قرار گرفته و تست آن انجام شود.

رستمی افزود: کالاهای وارداتی باید با حداقل استانداردهای موجود در کشور مطابقت داشته باشد و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان نیز می‏کوشد تا در همین راستا گام بردارد.

وی افزود: گرچه در بخش واردات، نمونه‏های بیشتری به آزمایشگاه‏های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان وارد می‏شود، اما نمونه‏های صادراتی نیز مورد تست قرار می‏گیرد تا استانداردها در این دست از کالاها نیز رعایت شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان با اشاره به صراحت قانون مبنی بر اینکه کالاهای وارداتی و صادراتی باید با استانداردهای مورد نیاز سنجیده شود، گفت: کالاهای صادراتی در حقیقت آبروی جمهوری اسلامی ایران است و به همین خاطر سعی می‏شود تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

رستمی همچنین ادامه داد: در استان سمنان، از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی که دارای آزمایشگاه‏های تایید صلاحیت شده باشند نیز در تایید استانداردها استفاده می‏شود و نتایج مورد تایید آنها را اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان نیز قبول دارد.

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه‏ها در صورتی که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند اما صلاحیت آنها به تایید نرسیده باشد، می‏توانند با حضور کارشناس این اداره کل تست استاندارد را انجام دهند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول